henkea89 Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Hej! Jag funderar på att blåsa rent hela hårddisken på min MacBook Pro tidig 2011 då den kom med Snow Leopard sen ligger både Lion och Lountain Lion över detta som en uppgradering bara just nu. Jag har redan gjort en USB-sticka med Mountain Lion på, så det jag ska göra är att bara rensa hårddisken. Men det jag undrar är. När jag väl rensat datorn så försvinner ju mina iLife program. Hur får jag tillbaka dessa då de låg på datorn redan när jag fick den? Jag har ju både Snow Leopard och sen en skivan som heter application-CD. Kan det vara så att det är på denna application-CD som iLife paketet ligger på, så det är bara att sätta in den i DVD-läsaren så installeras iLife-paketet på nytt? Jag har länge tänkt att hoppa att rensa hela datorn, men eftersom jag, en tid tillbaka, då och då får den snurrande badbollen, så väljer jag att testa rensa hela "skiten" för att se om det snabbar upp datorn en aning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsons Ägg Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Hade samma problem. När jag installerat ML "rent" från USB-sticka provade jag att stoppa in min SL-disk för att uppdatera iLife, men se det gick inte.<br />Fick köpa GarageBand o iPhoto för 109 kr styck på AppStore. (Även iMovie finns där.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsons Ägg Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Nu undrar jag om jag inte pratar i nattmössan. Finns ingen iLife på min SL-disk, ej heller på min Leopard-disk. Var det inte så att Apple tog bort iLife från OSX? Det kom med på nyköpta datorer, annars fick/får man köpa dem som "stand-alone." Så om jag nu har rätt så försvinner iLife så fort man blåser HD:n, och har man dem inte på skiva får man köpa via AppStore varje gång. Är osäker här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cort-x Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Hade samma problem. Det var bara att installera från skivan som följde med datorn, därefter uppdaterades applikationerna vi vanlig systemuppdatering... Jag kan dock inte installera från AppStore, då får jag meddelandet att installationen inte gäller för min dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olsons Ägg Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 <br />Hade samma problem. Det var bara att installera från skivan som följde med datorn, därefter uppdaterades applikationerna vi vanlig systemuppdatering... Jag kan dock inte installera från AppStore, då får jag meddelandet att installationen inte gäller för min dator.<br /> Vilken skiva då? Kollade mina: Mac OSX Install DVD (Leopard), Application Install DVD – dessa två kom med köpet av datorn. Sedan min OSX Snow Leopard inköpt i efterhand. Kollade "paketets innehåll" men kunde inte hitta någon iLife. Är jag blind eller dum eller finns dom inte där? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.