Currydutt Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Hej, Är ny i forumet och tar kanske upp ett redan avverkat ämne. Nåväl... Fick en ny IPhone 4 i somras från min operatör och återställde den genom ICloud. Nu får jag hela tiden besked om att det inte går att säkerhetskopiera den eftersom ICloud är fullt. När jag kollar upp det står det att 2,15 av 5,0 GB är tillgängligt. Någon som känner igen sig eller vet vad som kan ligga bakom? Jag har även en IPad som säkerhetskopieras utan problem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Och det är inte så att din iPhone säkerhetskopia tar upp mer än 2,15 Gb? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macnusson Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Råkade ut för samma sak, hos mig var det iMovie som hade ett par stora projekt som gjorde att säkerhetskopian inte fick plats, kolla så du inte har något program med mycket data som är med när iPhonen skall sälerhetskopiera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Currydutt Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 En dum fråga kanske, men hur gör jag det? Kollade via datorn (Hantera lagring) och ser då att säkerhetskopior upptar 2,8 GB, pages 5,8MB och ett annat program 361 KB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Ja vad man behöver känna till det är att det fungerar som så att antingen säkerhetskopierar den allt eller inget, det är inte så att den fyller upp och sedan stannar när den har fyllt upp utrymmet utan den kollar först hur mycket som behövs och om det lediga utrymmet inte räcker för att en hel säkerhetskopiering så gör den ingen säkerhetskopiering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Currydutt Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Tack. Då är det säkert det som är problemet. Hur kan jag mer detaljerat se vad från min IPhone som säkerhetskopieras? Link to comment Share on other sites More sharing options...
polken Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 <br />Ja vad man behöver känna till det är att det fungerar som så att antingen säkerhetskopierar den allt eller inget, det är inte så att den fyller upp och sedan stannar när den har fyllt upp utrymmet utan den kollar först hur mycket som behövs och om det lediga utrymmet inte räcker för att en hel säkerhetskopiering så gör den ingen säkerhetskopiering.<br /><br /><br /><br /> Den kopierar väl bara det som är ändrat/nytt. Annars skulle 5GB fyllas på några veckor och varje kopiering ta en evighet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.