gabbe170 Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Hej! Jag har idag uppdaterat till mountain lion och behöver lite hjälp med några problem. Mitt första problem är; 1. När jag surfar i safari så går det oerhört segt. Har letat efter uppdateringar och försökt hitta/lösa problemet själv, men hittar inte vart problemet ligger! 2. Eftersom jag använder magic mouse till min imac, så skulle jag vilja scrolla från höger till vänster för att få fram notiscenter. Men hur mycket jag än försöker så kommer inget fram, alltså går det enbart att få fram notiscenter genom att klicka i högra hörnet högst upp. 3.Eftersom min mamma vill kontakta mig genom macen, och då jag har iphone, så vill jag kunna använda iMessage. Men eftersom mitt eget icloud konto ligger insatt på datorn, så skickas inte meddelandet till min iphone. Det skickas typ bara tillbaka till macen, samma sak gäller även facetime på min mac... Hur ska jag göra? Hoppas på snabba svar. tack på förhand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iphone guy Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 3. Har du aktiverat ditt iCloud på din iphone i meddelande inställningar?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 1. Stäng av alla tillägg och se om det går snabbare då. 2. Det går inte att aktivera sidoscrollning för Notiscenter, utan det aktiveras genom att klicka uppe i högra hörnet. Scrollning höger till vänster plockar fram de andra skrivborden, inte notiscenter - om du sidoscrollar med flera fingrar på musplattan. 3. Du menar hon skickar från Meddelanden på din dator med ditt Apple ID till dig själv och du vill ha detta meddelande i iPhone? Ja alltså, för att hon ska kunna skicka till din iPhone behöver hon ha ett eget Apple ID konto och eget användarkonto på din dator (eller sin egen dator) och då kan hon skicka dig iMessage till din iPhone. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutaugust Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Följer och lånar tråden lite... Hoppas du ursäktar.:)Jag har exakt samma problem som dig med just SAFARI... jag testade att ta bort ICLOUD och DELA knapparna från verktygsfältet, och det gjorde susen en del.Men Safari laddar heller inte alltid upp sidorna helt, dvs, i adressfältet ser det ut som att denhar laddat färdigt, men den tappar en väldigt mycket innehåll...Frågan är om det är Safari 6 eller Mountain Lion som är problemet, jag fick in Safari 6.0 INNAN jag uppdaterade OS,t till ML. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Jag hade Safari 6.0 i Lion och det gick segt, men i Mountain Lion så går Safari åtminstone dubbelt så snabbt jämfört med hur det gick i Lion. Inget problem med tappat innehåll. Bästa Safari ever! Är toknöjd. Enda tillägget jag använder är Click-to-Flash. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knutaugust Posted August 19, 2012 Share Posted August 19, 2012 Nu går det mycket snabbare, den enda saiten som tar tid det är denna portal... Forum mac world..... Jag ligger med flightradar 24 i bakgrunden som verkligen suger bandbredd annars, det snurrar på riktigt snabbt nu med sidorna.... Vad jag gjorde,,,, Jag tvångsavslutade alla program, stängde av datorn och sen drog på den igen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaLorD Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 1. Stäng av alla tillägg och se om det går snabbare då. 2. Det går inte att aktivera sidoscrollning för Notiscenter, utan det aktiveras genom att klicka uppe i högra hörnet. Scrollning höger till vänster plockar fram de andra skrivborden, inte notiscenter - om du sidoscrollar med flera fingrar på musplattan. 3. Du menar hon skickar från Meddelanden på din dator med ditt Apple ID till dig själv och du vill ha detta meddelande i iPhone? Ja alltså, för att hon ska kunna skicka till din iPhone behöver hon ha ett eget Apple ID konto och eget användarkonto på din dator (eller sin egen dator) och då kan hon skicka dig iMessage till din iPhone. Nu använder jag inte min Magic Mouse så mycket längre men på min Trackpad så funkar det så att man scrollar med två fingrar från höger till vänster MEN man måste börja själva scrollningen så långt ut på högerkanten som möjligt.. Tänk att du skall "ta tag i kanten på fönstret"..typ.. Tror det borde vara samma på musen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Nu använder jag inte min Magic Mouse så mycket längre men på min Trackpad så funkar det så att man scrollar med två fingrar från höger till vänster MEN man måste börja själva scrollningen så långt ut på högerkanten som möjligt.. Tänk att du skall "ta tag i kanten på fönstret"..typ.. Sidoscrollning scrollar till annat skrivbord (de som har lagts upp i Mission Control), men plockar inte fram notiscentret. Går inte att nå notiscentret via sidoscroll. Sidoscroll fungerar med flera fingrar på multitouch styrplatta, men inte med externa styrdon (om det externa styrdonet inte är en multitouch styrplatta). Scrollning med externt styrdon motsvarar rörelse med ett finger på styrplattan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaLorD Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Men nu hade han ju magic mouse som har multi touch.. Jag kan testa hemma sen.. Med magic tracpad som oxå är "extern styrdon" går det utmärkt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.