Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till PhotoBooth

iPhone97

Recommended Posts

Hej!

Jag håller just nu på med ett arbete, och skulle gärna vilja lägga in lite videos när jag pratar om diverse saker. Jag har en iMac och kan genom Photo Booth filma mig själv utan problem. Grejen är den att jag skulle vilja ha en annan bakgrund. Mitt arbete handlar handlar bl.a. om Apple, Mac och iOS prylar, så då tänkte jag att det skulle vara lämpligt om jag hade mina Mac datorer som en bakgrund. Om jag har förstått PB rätt, så ska man kunna göra detta genom att klicka på "Effekter", bläddra till sista sidan och lägga in en egen bakgrund. Jag gör detta, och so far, so good. Min iMac ber mig sedan att kliva ut ur bilden, och den börjar sedan upptäcka bakgrunden... Och så står den i 1 timme utan någon större skillnad. Ska det ta så långt tid? Och finns det något alternativt program? (Som i sådana fall helst är gratis)

Mvh, Johan

Hej!

Jag håller just nu på med ett arbete, och skulle gärna vilja lägga in lite videos när jag pratar om diverse saker. Jag har en iMac och kan genom Photo Booth filma mig själv utan problem. Grejen är den att jag skulle vilja ha en annan bakgrund. Mitt arbete handlar handlar bl.a. om Apple, Mac och iOS prylar, så då tänkte jag att det skulle vara lämpligt om jag hade mina Mac datorer som en bakgrund. Om jag har förstått PB rätt, så ska man kunna göra detta genom att klicka på "Effekter", bläddra till sista sidan och lägga in en egen bakgrund. Jag gör detta, och so far, so good. Min iMac ber mig sedan att kliva ut ur bilden, och den börjar sedan upptäcka bakgrunden... Och så står den i 1 timme utan någon större skillnad. Ska det ta så långt tid? Och finns det något alternativt program? (Som i sådana fall helst är gratis)

Mvh, Johan

Vad händer när du kliver in i bilden igen? Du kliver ut ur bilden någon sekund bara för att PhotoBooth ska förstå vad som är bakgrund och inte.

Om du vill att det ska se bättre ut skulle jag rekommendera att du sätter upp en green screen istället.

När jag klickar på någon bakgrund, så står det "Kliv ut ur bilden" Jag gör detta, sen står det "Bakgrunden upptäckt", och oavsett om jag går till baka i bilden eller inte, så målas mitt rum saaaaaakta upp istället för bakgrunden och så håller det på, och när väl det är klart, så börjar denna lika långsamt måla upp bilden som jag har valt, men så plötsligt stannar den och jag ser då delar av mitt rum och delar av bakgrunden. Har jag missat något?

Det tar ju bara några sekunder för den att upptäcka bakgrunden.

För att få ett bra resultat så bör man använda någon sorts blue/green screen med bra ljussättning...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...