hej119 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Hej, jag har ett väldigt irriterande problem och hoppas att någon av er kan hjälpa mig. Mitt trådlösa nätverk fungerar inte ibland; det går inte att koppla upp, datorn förlorar uppkoppling mitt i surfandet osv. Detta kan ibland hända flera gånger på samma dag och ibland "bara" några gånger i veckan.. ibland löser det sig genom att jag stänger av och sätter på airport och ibland efter att jag startar om datorn. Jag vet att det inte är något fel på min router då jag aldrig haft problem med uppkopplingen på min iphone eller ipad utan problemet ligger i datorn... Jag hoppas att någon vet hur jag kan lösa detta problem. Jag har en macbook pro early 2011 med snow leopard (har köpt mountain lion men har inte installerat det än då jag vill lösa mitt wifi problem först... tror ni att problemet löser sig ifall jag installerar mountain lion?) Tack! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Förtydligat rubriken samt flyttat ämnet till avdelningen för nätverksproblem. /Moderator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stetch Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Jag hade problem när jag valde Wi-Fi kanal annat än 11. Värt att prova kanske? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hej119 Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Tack för det, ska prova! Återkommer när jag märker ifall det löste problemet eller inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Kontrollera också så wi-fi ligger överst i listan av alla. Du kan ställa in den nere i kugghjulsmenyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hej119 Posted August 21, 2012 Author Share Posted August 21, 2012 Hej ni hjälpsamma!På inrådan av er så bytte jag wifi-kanal till 11 och har inte haft problem sedan dess! Bytte till kanal 11 för sex dagar sen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stetch Posted August 21, 2012 Share Posted August 21, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.