vicce Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Hej! Jag håller på att vela mellan vad jag ska köpa, Airport Extreme eller Time Capsule (2TB). Det jag är mest orolig för att att TC som har inbyggd hårddisk som är på hela tiden, inte håller lika länge som AE med en extern hårddisk. Har försökt leta fram lite recensioner från folk som har Time Capsule, men inte hittat så mycket dåligt om den? Vad har ni för erfarenheter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quards Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Jag kör AE med extern hårddisk. Kör time machine och delad lagring utan problem. Har fungerat sedan dag ett! Jag stog i samma sits som du, men ångrar inte att jag köpte separata enheter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vicce Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Jag kör AE med extern hårddisk. Kör time machine och delad lagring utan problem. Har fungerat sedan dag ett! Jag stog i samma sits som du, men ångrar inte att jag köpte separata enheter. Sitter nämligen med en TC bredvid mig och har en AE på väg med posten... Hur är hastigheten via nätverket om man vill komma åt ex. filmer på hårddisken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorancarlsen Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Jag kör AE med extern hårddisk. Kör time machine och delad lagring utan problem. Har fungerat sedan dag ett! Jag stog i samma sits som du, men ångrar inte att jag köpte separata enheter. Kan bara hålla med på allt. Tror att totalkostnaden kan bli lägre med AE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Newborn Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Kostnaden blir väldigt mycket lägre med Airport Extreme. Men köp en Synology nas istället för extern disk. Snabbare och den klarar att hålla upp en media server så man kan kolla på film via den och itunes server samt då givetvis timemachine. Skriver medans jag tänker.... Hoppas du fattar vad jag menar.... Jag funkar lite så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Har kört med en time capsule i ett par år nu utan problem. Det är en smidigare lösning men också dyrare och går disken sönder så får man byta ut hela enheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vicce Posted August 20, 2012 Author Share Posted August 20, 2012 Blev en Airport Extreme, men nu behöver jag ju en BRA hårddisk till den, som inte går ner i energisparläge hela tiden. Det gör min nuvarande (Seagate Expansion), och det är otroligt störande då det dyker upp en ruta hela tiden, varje gång den "matas" ut på fel sätt när den går ner i energisparläge. Vilken disk kör ni med? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.