Nyhetsroboten Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 I början av nästa år kan vi se fram emot en helt ny version av det klassiska stadsplaneringsspelet. Läs hela nyheten på MacWorld.se! Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Gôtt... Tycker om det spelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrEmilK Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Riktigt kul, jag suktar efter ett hederligt strategispel. Hoppas de inte har ändrat allt för mycket på orginalkonceptet bara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrEmilK Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Jag har bara barndomsminnen från något som jag tror var SimCity2000. Då kunde jag sitta i timmar med spelet. Nu ska det hända så mycket på en gång och med en massa häftiga effekter. Gud var jag känner mig konservativ nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 så här såg det ut när jag körde 3000 senast Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Jo, grejen är att SimCity Societies är ett annat spel, med väldigt få likheter mot de gamla SimCity-spelen. SimCity 3000 kom 1999. SimCity 4 lanserades 2003. SimCity Societies kom 2007 och är alltså helt annorlunda. jag har för mig att jag läste någonstans att det hade blivit liknande The Sims och där någonstans gick jag över till Cililzation Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Riktigt kul, jag suktar efter ett hederligt strategispel. Hoppas de inte har ändrat allt för mycket på orginalkonceptet bara. ... Då kunde jag sitta i timmar med spelet. ... Ja, lite oroligt med det där att det skulle bli ett onlinespel nu. Kan man inte sitta själv då? ...utan att vara uppkopplad? Det är inte så svårt att fastna där i timmar. så här såg det ut när jag körde 3000 senast 3000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Hehe... Jaja, går det så fort är det ju enkelt o starta en ny stad. skulle kännts jobbigare om man suttit någon/några timmar el så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.