geefourman Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Jag installerade Mountain Lion på en Mac Mini server samt en bärbar. Jag har en extern HD som är kopplad till servern. Jag skulle göra en ny backup o formaterade den externa disken disken. Jag gav upp när jag såg att det skulle ta 6 dagar att göra backup på 87 GB. DEt är endast segt när jag går via nätverket, inte när jag kopplar disken direkt till den bärbara. Låter som en bugg i Mountain Lion, någon annan som upplevt detta? Jag vet vad jag gör så innan jag får en massa svar som "starta om routern, datorn" etc så kan ni läsa denna tråd https://discussions.apple.com/thread/4145494?start=60&tstart=0 Många med samma problem. Visst, jag kan ta ut disken o ansluta till bärbara men jag vill inte ha det så...har fungerat utan problem under 10.5, 10.6 o 10.7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Trådat eller trådlöst nätverk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Både och Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Då får du nog hoppas att det är fixat i 10.8.1. Det kommer nog snart. http://macworld.idg.se/2.1038/1.459885/beta-av-os-x-1081-ute-nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Du startar om din backup när du växlade mellan trådlöst och trådat nät? Har själv märkt att beräknad tid inte förändras om man växlar anslutning under pågående backup, i alla fall inte under OS X 10.6 Har du haft TM till att stå och tugga? Kan det inte bara vara så att det är den beräknade tiden som är helt tokig men att det går fortare i verkligheten? 87 GB kommer ju att ta sin tid beroende på protokoll och hastighet du har på ditt trådlösa nät. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Du startar om din backup när du växlade mellan trådlöst och trådat nät? Har själv märkt att beräknad tid inte förändras om man växlar anslutning under pågående backup, i alla fall inte under OS X 10.6 Har du haft TM till att stå och tugga? Kan det inte bara vara så att det är den beräknade tiden som är helt tokig men att det går fortare i verkligheten? 87 GB kommer ju att ta sin tid beroende på protokoll och hastighet du har på ditt trådlösa nät. Jag kör bara trådat....har alltid gått snabbt! 10.5, 10.6, 10.7....1 Gbit nätverk 6 dagar...direkt med USB2 480 Mbit 60 min....något buggar med Mountain Lion...äs länken så förstår du Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Jag har inte märkt någon hastighetsskillnad alls på någon av mina ML-uppdaterade datorer. De kör samtliga TimeMachine-backup till min AirPort Extreme gen5 med en påkopplad hårddisk. Hoppas verkligen inte mina backuper börja ta sådan tid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Både och Är din Mac mini Server ansluten trådlöst och med kabel till din router? Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Är din Mac mini Server ansluten trådlöst och med kabel till din router? Nu får ni ta o läsa...Citat "Jag kör bara trådat" Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Saxat från Apple forum: 1 Got the same issue after a Lion Mountain update : 45 MB in two days... 81 GB left... incridible! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 2 This time around, it took 30 min to push 450MB out f 52GB to the external drive. Then, 15min later, it says 2KB out of 52.3GB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 17, 2012 Author Share Posted August 17, 2012 Apple called me yesterday and asked me to create some logs so they can investigate the problem (this is a very appreciated pro-active action). Will be continued. Jag är inte den enda (förutom här) så vi får se vad som händer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
geefourman Posted August 31, 2012 Author Share Posted August 31, 2012 Problem löst! Köpte OS X Server!... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.