Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhoto problem

Peter J

Recommended Posts

Hej,

Behöver Er hjälp. Hittar som sagt var inte mina bilder i iPhoto.Jag får fram en bild men inga foton alls. Ngt har hänt. Det har varit så här en gång tidigare men jag har tyvärr glömt hur jag löste det då. Jag har prövat att öppna iPhoto med cmd nertryckt och föra ner muspekaren över iPhoto symbolen men det hjälper inte.

Bifogar en bild på hur det ser ut idag.

post-26020-022478000 1345015057_thumb.png

Det är "alt" du ska hålla nere. Sedan väljer du ditt bibliotek:

post-11001-041162500 1345015894_thumb.png

Har testat Alt men det funkar inte. Får inte fram rutan att välja bibliotek. Det är samma bild som tidigare som kommer upp.

Har kollat vilken version av iPhoto jag har och den stämmer dvs 9.3.2 och det är den senaste vad jag vet.

Annat tips?

Kan man ta det via Time machine i stället?

Har testat Alt men det funkar inte. Får inte fram rutan att välja bibliotek.

Det borde du få. Håller du nere Alt INNAN du startar iPhoto? Och håller nere tillräckligt länge, alltså till du får upp ett fönster från iPhoto?

Om den rutan inte dyker upp går det väl lika bra att dubbelklicka på själva bildbiblioteket?

Det ordnade sig. Det var tydligen så att jag skulle gå in under Arkiv och välja bildbibliotek under iPhoto. Sen var det bara att välja bibliotek. Tappade visserligen bort lite bilder men det mesta fanns kvar. Fy 17 vilken pärs men som sagt det är lugnt nu.borstatanderna.gif

Underbart tack för hjälpen. Ni är suveräna!!

Vill bara tillägga att jag letade bland biblioteksalternativen och hittade tillbaka till "rätt" bibliotek dvs det med ALLA mina bilder. Cirkus 6500 st. Tjoho vad det kan bli bra ibland!!galetglad.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...