sirlindqvist Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Var hittar jag en spelare som spelar allt? Har provat VLC men här är problemet att den laggar när jag spelar upp m2ts (avchd för mina videos från videokameran). Vet ej om det är en inställning för att få det att flyta men sjukt irriterande är det! Var likadant på min PC som jag använde förr, VLC laggade på dessa filer också! Har då provat att installera MplayerX och där flyter dem på fint. Dock har jag ett annat sjukt irriterande problem med denna spelare. På säkert hälften av alla filer går det inte att snabbspola igenom filen. Det kommer upp en räknare på hur långt klippet är uppe i vänstra hörnet och på hälften av alla filer står det att jag är i 00:10:00 (dvs 10 minuter in i klippet) när jag är precis i början. Gör det även på klipp som ej ens är 10 mins långa. På dessa går det inte att snabbspola för filen loopar om från början hela tiden. De filer som ej startar som 00:10:00 går alldeles utmärkt att spola i. Är det en bugg mån tro?? Väldigt synd då spelaren i övrigt verkar bra. Vill gärna ha något som jag bara kan dubbelklicka på i filhanteraren (Har XBMC oxå och här funkar allt, men då måste man ju in i själva programmet och lämna skrivbordet helt). Vill ha enkelheten i bara ett dubbelklick. Vad har jag för alternativ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Jag använder Plex. Associera filerna till Plex så öppnas filen i plex vid dubbelklick. Borde gå att göra samma med XBMC dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontboy Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Quick time kanske Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Har provat VLC men här är problemet att den laggar när jag spelar upp m2ts (avchd för mina videos från videokameran). Är inte avchd en hel mappstruktur med filer där mts (m2ts) bara är en del av "paketet"? Om du saknar de andra filerna är det kanske därför du har problem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirlindqvist Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Är inte avchd en hel mappstruktur med filer där mts (m2ts) bara är en del av "paketet"? Om du saknar de andra filerna är det kanske därför du har problem? Nix, filerna från kameran är mts men om jag vart och filmat tex. på stranden med barnen säg 10 klipp på totalt 7 minuter vill jag inte ha 10 singelklipp utan jag klipper ihop det till en fil och då blir det m2ts av det hela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirlindqvist Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Quick time kanske Klarar denna filtypen mts/m2ts? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirlindqvist Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Jag använder Plex. Associera filerna till Plex så öppnas filen i plex vid dubbelklick. Borde gå att göra samma med XBMC dock. Vad är Plex för spelare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontboy Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 ClipWrap - länk Är ett program som konverterar om AVCHD till quicktime format, kanske kan vara något... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirlindqvist Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 ClipWrap - länk Är ett program som konverterar om AVCHD till quicktime format, kanske kan vara något... Naje.. tack.. men jag har ca 300 GB hemvideos.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirlindqvist Posted August 15, 2012 Author Share Posted August 15, 2012 Jag använder Plex. Associera filerna till Plex så öppnas filen i plex vid dubbelklick. Borde gå att göra samma med XBMC dock. När man startar Plex finns där inte så mkt... jag valde den version som inte var server variant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontboy Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Plex är mer för filmer, tv serier. Inte dina egna filmer. Man kör en server version som man lägger till alla sina filmer, serier m.m. och den hittar omslag och info, betyg m.m. helt automatiskt, sen kör man klient versionen och då kan man bläddra bland (och se dom såklart) sina filmer och serier från servern. Går även att dela med sig av sitt bibliotek till vänner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.