Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min iPhone syns inte i iTunes


LadyM

Rekommendera Poster

Hej

Jag har nyligen skaffat mig en iPhone 3GS till sonen, och när jag kopplar in den i min laptop (PC) och startar iTunes så syns inte telefonen under enheter.

Det har fungerat förut då jag har haft två andra iPhones ihopkopplade (en 4:a och en 4S)

Jag har testat med två olika 3GS, testat olika kablar, testat olika USB-portar, av- och ominstallerat iTunes. Startat om telefonerna, men ingen telefon dyker upp i iTunes.

 

Vad gör jag för fel??? oroligoledsen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är det en helt ny telefon? Jag vet inte vad som kan ha hänt. Du kan ju prova att starta telefonen i återställningsläge och sen ansluta den.

 

http://support.apple.com/kb/HT1808?viewlocale=sv_SE

 

Du kan också prova att vänta lite, ibland tar det tid för telefonen att dyka upp.

 

Jag skulle också kunna tänka mig att datorn tror att det är en kamera som ansluts och därför dyker den inte upp i iTunes. En ominstallation av iTunes borde åtgärdat det.. Vad står det i enhetshanteraren att du anslutet (att det är en telefon, ett minne eller en kamera t ex)? Det är inte så att något annat program hoppar igång när du ansluter telefonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de flesta här kör iPhone på Mac, så iPhone på en PC är inte alltid så lätt att besvara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, är det en helt ny telefon? Jag vet inte vad som kan ha hänt. Du kan ju prova att starta telefonen i återställningsläge och sen ansluta den.

 

http://support.apple...iewlocale=sv_SE

 

Du kan också prova att vänta lite, ibland tar det tid för telefonen att dyka upp.

 

Jag skulle också kunna tänka mig att datorn tror att det är en kamera som ansluts och därför dyker den inte upp i iTunes. En ominstallation av iTunes borde åtgärdat det.. Vad står det i enhetshanteraren att du anslutet (att det är en telefon, ett minne eller en kamera t ex)? Det är inte så att något annat program hoppar igång när du ansluter telefonen?

 

Nej, det är begagnade telefoner jag köpt, kan det ha något med det att göra?

Ska testa nu med att starta i återställningsläge.

 

 

Jag har väntat i ca 30 min utan att den dyker upp, och även ominstallerat iTunes.

När jag ansluter den så står det under "Bärbara enheter" apple iphone bärbar enhet. Så det verkar inte som att den tror att det é en kamera.

Och inget annat dyker upp när jag ansluter och inte heller får jag något felmeddelande i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror de flesta här kör iPhone på Mac, så iPhone på en PC är inte alltid så lätt att besvara...

 

Misstänkte det huh.gif men tänkte att jag chansar ändå och hoppas att det kanske kan finnas någon därute som kör PC oxå och vet vad jag ska göra. cool.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, testade nu återställningsläge men jag får inte upp felmeddelandet från iTunes att den har upptäckt en iPhone i återhämtningsläge.

 

oroligoledsen.giforoligoledsen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag ingen bra gissning. Prova med en annan dator kanske.. Kan ju vara fel på telefonen (kontakten kanske).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag ingen bra gissning. Prova med en annan dator kanske.. Kan ju vara fel på telefonen (kontakten kanske).

 

 

Fast har testat med två olika lurar, så fel på kontakten känns strange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...