Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro läser inte skiva


MrPomFries

Rekommendera Poster

Hej!

I februari i år köpte jag mig en macbook pro, jag hade även köpt ett microsoft office paket för mac tillsammans med datorn. Macbooken som var helt ny kunde först inte läsa installations skivan till officepaketet (som var till mac) cd-läsaren lät konstigt när jag stoppade in skivan och efter kanske 30 sekunder spottades den ut. Efter några försök testade jag att mata in en annan vanlig cd-skiva med musik och det konstiga ljudet kom igen när skivan lästes, men efter en liten stund uppfattade datorn att skivan var inne och kunde läsa den. Efter det testade jag att mata in office skivan igen och det fungerade då, men sen dess har datorn inte kunnat läsa en enda skiva överhuvudtaget. Varken dvd eller cd.

När jag matar in skivan hörs ett konstigt hackande ljud från cd-läsaren och efter ca 30 sekunder spottas skivan ut. Datorn kan inte läsa några skivor.

Är det någon som har/har haft samma eller liknande problem, eller vet vad jag ska göra??? Är tacksam för svar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men datorn kan inte läsa någon skiva överhuvud taget längre!??!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM en produkt krånglar inom garantitiden och som på detta sättet verkar helt klart ha problem med hårdvaran ska man åberopa tillverkningsfel och kontakta säljaren för reklamation. I klartext: Ring och skäll på den som sålde skiten!borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så din dator har haft ett fel sedan februari i år som förvärrats och nu är det augusti och du har fortfarande inte gått tillbaks med datorn till affären?

Du har garanti på den i ett år... Det låter som att CD/DVD-läsaren behöver bytas ut och Apple gör detta kostnadsfritt om du lämnar in datorn till dem under garantiperioden. Efter garantiperiodens slut är det du som får stå för sådana här saker, men under garantitiden står Apple för alla fel som inte är självförvållat (typ att du har tappat datorn i backen eller i ett vattenfyllt badkar eller i sjön eller lämnat kvar den på marken och kört över den med en bil flera gånger, eller liknande... fel uppkomna av sådant beteende står inte Apple för...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, jag har inte gått tillbaka med den till affären för att jag, dum som jag är, trodde problemet skulle lösa sig självt efter ett tag. Imorgon ringer jag till Mediamarkt och ber dom fixa problemet, jag har ju fortfarande garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...