Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte logga in på ICloud något med maximalt antal konton


MacPadda

Rekommendera Poster

Hej,när min sambo försöker att logga in på ICloud så får hon upp ett meddelande som lyder: Maximalt antal användarkonton redan aktiverats på denna enhet.Är det någon som vet vad det kan bero på, telefonen är köpt beg. Men det är gjort totalåterställning på den.

Med vänlig hälsning, Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla igenom auktoriseringarna för hennes Apple ID på iTunes (om det är samma Apple ID som används för iCloud) och vid behov avauktorisera och börja om på nytt.

http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

 

Kolla även detta med primära och sekundära konton på iCloud. Använder hon flera iCloud-epost adresser? (tre är max)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt snabba svar!

Vi kollade på ITunes och där var telefonen auktoriserad med 3 stycken datore och vad jag förstod så kunde den vara länkad till Max 5stycken så det kan ju inte vara problemet.

Här den exakta texten som hon får upp: kan inte logga in, Maximalt antal kostnadsfria konton har aktiverats på denna iPhone.

Med vänlig hälsning, Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta apples support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på iCloud på webben och kolla där. I mejlen, gå in på inställningar (kugghjulet uppe till höger) och kolla antal alias. 3 är max.

Du kan också gå in på iCloud i iPhone och ta bort allt där ("radera kontot" - det raderar i iPhone inte på webben) och avaktivera iCloud och sedan aktivera iCloud igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
a.e.gunnarsson@gmail.com

Har detta problemet blivit löst? :whistling: Jag hoppas det det var något år sedan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...