MacPadda Postad 11 augusti, 2012 Share Postad 11 augusti, 2012 Hej,när min sambo försöker att logga in på ICloud så får hon upp ett meddelande som lyder: Maximalt antal användarkonton redan aktiverats på denna enhet.Är det någon som vet vad det kan bero på, telefonen är köpt beg. Men det är gjort totalåterställning på den. Med vänlig hälsning, Micke Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 11 augusti, 2012 Share Postad 11 augusti, 2012 Kolla igenom auktoriseringarna för hennes Apple ID på iTunes (om det är samma Apple ID som används för iCloud) och vid behov avauktorisera och börja om på nytt. http://support.apple.com/kb/HT1420?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE Kolla även detta med primära och sekundära konton på iCloud. Använder hon flera iCloud-epost adresser? (tre är max)... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacPadda Postad 11 augusti, 2012 Författare Share Postad 11 augusti, 2012 Tack för ditt snabba svar! Vi kollade på ITunes och där var telefonen auktoriserad med 3 stycken datore och vad jag förstod så kunde den vara länkad till Max 5stycken så det kan ju inte vara problemet. Här den exakta texten som hon får upp: kan inte logga in, Maximalt antal kostnadsfria konton har aktiverats på denna iPhone. Med vänlig hälsning, Micke Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Radiozo Postad 13 augusti, 2012 Share Postad 13 augusti, 2012 Kontakta apples support. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 13 augusti, 2012 Share Postad 13 augusti, 2012 Gå in på iCloud på webben och kolla där. I mejlen, gå in på inställningar (kugghjulet uppe till höger) och kolla antal alias. 3 är max. Du kan också gå in på iCloud i iPhone och ta bort allt där ("radera kontot" - det raderar i iPhone inte på webben) och avaktivera iCloud och sedan aktivera iCloud igen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a.e.gunnarsson@gmail.com Postad 19 april, 2017 Share Postad 19 april, 2017 Har detta problemet blivit löst? Jag hoppas det det var något år sedan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.