Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Externt USB grafikkort


iMartin

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet med detta? Har fått en lcd skärm och det kan ju vara coolt med tre skärmar till min mac pro :-)

 

Vilka man ska undvika eller inte

 

Dock är ju interna grafikkort till mac pro löjligt dyra - möjligtvis har de brutal kraft men jag behöver något enkelt för den ska bara fungera som extraskärm till paletter, verktugsfönster och sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl dammsuga blocket och Tradera efter ett begagnat grafikkort till din Mac Pro. Går väl trycka in åtminstone 2st i dem.

Ett nytt 5770 är ju inte så vansinnigt dyrt även om det är en del pengar och det har ju 2 mini display port och en DVI utgång. Kan det tänkas gå att koppla 3 skärmar till detta kort med adapters?

 

Annars har jag ett ATi 2600 XT från en MacPro early 2008 ligger och skräpar. Kan du få för en påse bullar eller en hamburgemeny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

Möjligen gör jag dig besviken men USB 2.0 ska ju inte påstås vara nån ferrari med plattan i botten när vi pratar om blixtsnabba dataströmmar som video.

 

Råttor och tangentbord - som det var avsett för från början funkar bra, men resten-- tja-- beror väl på hur tålmodig du är.

 

Räkna med lagg och hackande i video över gamla 1024X768 - lågupplöst. Men att visa stillastående bilder på skrivbord och PowerPointbilder funkar rätt hyggligt.

 

Detta är inte externa USB-grafikkorts fel utan att USB_standarden 2.0 helt enkelt aldrig var avsett för det. Då blir prestanda därefter..

 

 

Mitt tips -Testa och se om det duger för dig.. - så länge du är medveten om de inbyggda begränsningarna. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl dammsuga blocket och Tradera efter ett begagnat grafikkort till din Mac Pro. Går väl trycka in åtminstone 2st i dem.

Ett nytt 5770 är ju inte så vansinnigt dyrt även om det är en del pengar och det har ju 2 mini display port och en DVI utgång. Kan det tänkas gå att koppla 3 skärmar till detta kort med adapters?

 

Annars har jag ett ATi 2600 XT från en MacPro early 2008 ligger och skräpar. Kan du få för en påse bullar eller en hamburgemeny.

 

 

Hm jag det låter ju faktiskt intressant, det är just en mac pro "early 2008" jag har. Och det ska väl inte vara problem att köra två likadana kort i samma maskin utan att den ballar ur? Är det orginalkortet som den skeppades med? Har inte koll och datorn står på jobbet just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska inte vara några problem att köra med dubbla grafikkort. Ja det är orginalkortet datorn skeppades med.

Men som jag skrev i svaret till ditt PM så får vi fixa det vid tillfälle om kortet är intressant då det ligger på jobbet och jag har semester nu.

Men det finns kanske fler som har gamla passande grafikkort liggandes om du söker runt lite och har brottom att få igång din 3:e skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...