Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kontokort avmagnetiserat av iPhone?


Silverfox

Rekommendera Poster

Mina kontokort har slutat funka när man ska dra dem. Lite konstigt att båda två har lagt av. Jag har ett plånboksfodral med iPhone och kontokorten. Kan min iPhone ha gjort så att magnetremsan på korten inte funkar längre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1344002479[/url]' post='1558975']

Mina kontokort har slutat funka när man ska dra dem. Lite konstigt att båda två har lagt av. Jag har ett plånboksfodral med iPhone och kontokorten. Kan min iPhone ha gjort så att magnetremsan på korten inte funkar längre?

 

De kanske har gjort sitt? Det kanske är dags att skaffa nya kort? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1344405648[/url]' post='1560178']

Kan vara plånboksfodralet. Jag hade ett från Teknikmagasinet som avmagnetiserade mina kort.

 

Tveksamt när det gäller mitt läderfodral. Jag har iaf aldrig hört att läder har den "förmågan".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvekade själv att köpa den populära ”BookBook” — den är snygg, praktisk å läcker — men jag tycker det verkar högst sannolikt att telefonen påverkat korten. Pacemaker påverkas ju av mobiler — du ska hålla ett visst avstånd där, t.ex. Själv kan jag inte hålla min iPhone mot örat i många sekunder utan att känna obehag — känner även av att hålla den i handen. iPhonen har också ett högt SAR värde… —Intressant att höra någon som kan mera tekniska utläggningar om det här. Det känns spontant som vi allmänt lever i förnekelse runt farorna med strålningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ingenting i en iPhone som kan generera det kraftiga magnetfältet. Har ditt fodral magnetlåsning är det en annan femma.

Att en pacemaker kan påverkas av en radio är mer troligt, då pratar vi interferens pga radiosändaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft mitt BookBook fodral över ett halvt år utan att det har påverkat mina kort men däremot så har ett fodral med magnetlåsning lyckats att förstöra ett kort för mej en gång.

Troligen mycket långvarig kontakt med magneten som orsakade felet å har haft massor av telefoner under,på och i olika plånböcker förr utan problem å blev riktigt förvånad när ett kort slutade fungera.

Va lite tveksam efter det till plånbok till telefon men köpte BookBook och inget har hänt än.

Pacemaker är en annan femma...Där finns elektronik som lätt kan störas ut med hjälp av radiovågor.Bara att lyssna på en dåligt avskärmad radio/stereo så hörs det massa "blipp-blopp" i högtalarna om mobilen ligger för nära men mobilen genererar alldens för lågt magnetfält för att radera ett kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...