Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej ansluta Androidenhet till mitt WiFi


Tvärvigg

Rekommendera Poster

Folk som besöker mig och har Androidsurfplattor kommer inte åt mitt WiFi som består av ZyXel adsl-modem och Time Capsule 2T router. Alla som har iOS prylar får upp mitt trådlösa nätverk direkt och kan efter att lösenordet angivits surfa på mitt WiFi nät. Androidplattor hittar däremot inte mitt nät. Mitt nätverk kommer inte upp när Androidplattan söker efter WiFi-nät. Ligger problemet hos Androidenheten eller på Time Capsule? Någon som har tips och råd att ge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det väl så att iPad stöder 5 GHz N-nätverk? Hur har du ditt nätverk inställt?

 

Gissar i alla fall av den knapphändiga informationen på att du kör ett 5 GHz nät och Androidplattorna inte stöder 5 GHz N utan enbart 2.4 GHz N precis som iPhone.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att jag hade problem med Android om man valt/fått channel högre än 10 på sitt nät. Antar att det också är 2,4 nätet som är lättast att testa (om det är aktivt) Bara en tanke :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det väl så att iPad stöder 5 GHz N-nätverk? Hur har du ditt nätverk inställt?

 

Gissar i alla fall av den knapphändiga informationen på att du kör ett 5 GHz nät och Androidplattorna inte stöder 5 GHz N utan enbart 2.4 GHz N precis som iPhone.

 

 

 

 

iPhone 4 och iPad 2&3 hittar mitt WiFi nätverk. Pluggade in Time Capsulen och använder förmodligen standardvärden. Innan hade jag en D-Link router som jag kunde logga in på med en webbläsare. Hur kommer jag in i TC för att ändra inställningar? AirPort verktyget verkar inte ge mig möjlighet ändra frekvensband. Om jag vill slå på MAC begränsning bör jag väl in i TC! Eller?? Skall kolla upp barnbarnens androidplattor i akt och mening utröna vilket frekvensband de använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade ett gästnätverk och se på den onde, androidplattorna hittade genast nätverket. Nu råder åter frid bland småbarnen som kan surfa på ypou tube och gud vet vilka sajter. Skall nu leta på iMacen och time capsulen efter info om frekvensbanden. Det akuta problemet är nu löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...