Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur betalar man prenumerationen på Nordeabanken


boevil

Rekommendera Poster

Jag tänkte förlänga min prenumeration på MacWorld, jag tänkte använda inbetalningskortet som jag just fått. (Påminnelse att det är dags att förnya pren.)

 

Men det finns inget OCR- nummer, bara kundnummer och fakturanummer.

Nordeas internetbank sväljer inte dessa nummer .. så hur gör jag? - är det bara snigelpost som gäller ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert att det inte finns OCR? Tror jag nog att det alltid finns för bank- och girobetalning. Står det inte uppe i huvudet till höger i brevet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen ruta på internetbanken där man kan växla mellan OCR och valfri text eller meddelande till mottagaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ingen ruta på internetbanken där man kan växla mellan OCR och valfri text eller meddelande till mottagaren?

 

Tveksam att Mac World kör med meddelande. Det ska nog bara vara OCR på deras inbetalningskort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkert att det inte finns OCR? Tror jag nog att det alltid finns för bank- och girobetalning. Står det inte uppe i huvudet till höger i brevet?

 

Uppe till höger står det bara OCR, men inget nummer.

 

Men min fru hävdar att "referensnumret" som står nere till vänster är OCR- nummer.

Jag provar det, Nordea säger väl till om det inte stämmer?

 

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe till höger står det bara OCR, men inget nummer.

 

Men min fru hävdar att "referensnumret" som står nere till vänster är OCR- nummer.

Jag provar det, Nordea säger väl till om det inte stämmer?

 

Tack för hjälpen.

 

Då kommer det säkert att fungera, referensnummer och OCR brukar vara samma sak eller uppfylla samma funktion för betalningsmottagaren Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Men min fru hävdar att "referensnumret" som står nere till vänster är OCR- nummer.

 

 

 

 

Samma hos mig. Hon har oftast rätt. galetglad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppe till höger står det bara OCR, men inget nummer.

 

Men min fru hävdar att "referensnumret" som står nere till vänster är OCR- nummer.

Jag provar det, Nordea säger väl till om det inte stämmer?

 

Tack för hjälpen.

Om det är betalning till Plusgiro så finns det iaf en avkänning att numret är korrekt. För bankgiro har jag för mig att det varierar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma hos mig. Hon har oftast rätt. galetglad.gif

 

Jag håller med.... din fru har oftast rätt :totaltgalen:

 

Nordeas internetbank godtar referensnumret, så det fungerar nog . .. ? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...