Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet gick ned sig igen


Alix

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Jag skriver här också. I kväll kommer det ske ytterligare en planerad nertid av sajterna.

 

Jag har tyvärr inte fått någon exakt tid för när det sker mer än att det händer utanför kontorstid, men om inget allvarligt inträffar så ska det förhoppningsvis bara ta några minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

För att vi inte kom åt webbgränssnittet som behövs för att uppdatera sajten, det kraschade också och låg nere under stora delar av gårdagen tyvärr.

 

Vi gick ut med information på Facebook då det var den enda kanal som fungerade. Vi hade kunnat gå med information på Twitter också, men nu ser jag att vi glömde det och det var ju dumt.

Man kan väl synka de 2. Finns såna tillägg som gör att allt man skriver på Twitter även hamnar på FB och tvärtom. :yeahbaby:

 

 

De gånger forumet har legat nere utan att sajten också strulat...

Ligger forumet på en egen burk eftersom den oftast har gått ner utan att MWsidan gjort det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför syns inte forumets 10 sista på MacWorld längre?

Det har det inte gjort på ett bra tag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

 

Ligger forumet på en egen burk eftersom den oftast har gått ner utan att MWsidan gjort det?

 

Ja, det körs på egna burkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Varför syns inte forumets 10 sista på MacWorld längre?

Det har det inte gjort på ett bra tag!

 

Hmm, på ett bra tag vet jag inte men den där funktioner börjar ofta strula när servrarna lägger av och kommer inte alltid igång ordentligt igen.

 

Vi kollar på det, tack för att du sa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Nu har det börjat igen att man inte kommer in på forumet, kortare och längre perioder, intermittent så där. De senaste dagarna. Varför? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu har det börjat igen att man inte kommer in på forumet, kortare och längre perioder, intermittent så där. De senaste dagarna. Varför? :fundersam:

 

Inte bra, jag ska be teknikerna kolla på det. Är det fler som märkt av samma sak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att jag fått logga in flera gånger trots att jag har markerat kom ihåg mig. Det skulle möjligen kunna vara ett tecken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inte bra, jag ska be teknikerna kolla på det. Är det fler som märkt av samma sak?

jag med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss var det absolut tvärnit en stund plus två straxar...

Så det drabbar fler än mig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärstopp i en stund. Nu har jag inte varit inne på ett tag så jag vet inget mer än nyss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vi har tekniker som kollar på det nu. Förhoppningsvis kan de lösa det men i värsta fall måste vår utvecklare som kan forumets mjukvara bäst kolla på det och han är tyvärr inte här i dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Det verkar inte som att vi kan lösa det i dag. Vi har gjort några åtgärder som förhoppningsvis lindrar strulet, så kommer utvecklarna titta på det direkt i morgon bitti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Så där. Det akuta problemet löstes tidigt i morse och så har de jobbat under dagen för att se till att det inte sker igen.

 

Har inte märkt mer problem under dagen heller, förhoppningsvis sker det inte igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där. Det akuta problemet löstes tidigt i morse och så har de jobbat under dagen för att se till att det inte sker igen.

 

Har inte märkt mer problem under dagen heller, förhoppningsvis sker det inte igen.

Och det akuta problemet var.......? ( Nyfiken i en strut...... )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Och det akuta problemet var.......? ( Nyfiken i en strut...... )

Vet inte exakt. När vi talade om det i morse tyckte de att databasen betedde sig märkligt, tog för lång tid på sig att besvara vissa typer av frågor. Men jag fick aldrig någon detaljerad rapport när det var klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...