Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den officiella OS X 10.8 Mountain Lion-tråden


Sebastiannnn

Rekommendera Poster

Never mind :P jag som läst helt fel .P Haha

sry..

 

 

Jaha? okej för jag vet inte heller hur jag integrerar Facebook till ny ML, går kanon med twitter men jag hittar inte Facebook. Är förmodligen dum i huvudet, någon som kan berätta vart man integrerar det?

 

tack på förhand!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 319
  • Created
  • Senaste svar

Jag har bara en Macbook, som jag precis köpt, men behöver råd! Ska jag vänta på min gratis uppdatering eller köpa ML? (Jag har pengar på ett presentkort så det räcker till ML på App Store). Behöver råd!

 

Knepig fråga :-) Har du bara en Mac så kanske det kan kännas onödigt att köpa (Men jag är en otålig jäkel så jag hade nog gjort det) :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? okej för jag vet inte heller hur jag integrerar Facebook till ny ML, går kanon med twitter men jag hittar inte Facebook. Är förmodligen dum i huvudet, någon som kan berätta vart man integrerar det?

 

tack på förhand!

 

 

 

 

Nej då, inte så lätt att hålla koll på allt :-) Det kommer en uppgradering för Facebook till hösten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? okej för jag vet inte heller hur jag integrerar Facebook till ny ML, går kanon med twitter men jag hittar inte Facebook. Är förmodligen dum i huvudet, någon som kan berätta vart man integrerar det?

 

tack på förhand!

 

 

 

 

Citat från MW-s första titt på ML:

 

Den stora fördelen med Mountain Lion och iOS lär komma först när iOS 6 släpps senare i höst. Då kommer även Mountain Lion att uppdateras med stöd för Facebook och bättre hantering av meddelanden mellan OS X och iMessage.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meddelanden har grym potential, åtminstone för mig som använder iPhone/iPad av vilket det sömlöst låter mig fortsätta meddelanden från valfri enhet. Däremot undrar jag ifall det är möjligt att få in sitt telefonnummer till MLs Meddelanden, likt iPhone/iPad?

 

Den funktionen får full funktionalitet till hösten när iOS 6 lanseras. I dagsläget har inte Meddelanden full funktionalitet mellan Mac och iOS, det kommer snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta var igår kväll. Och ännu har jag inte fått något mejl. Borde inte en kod kunnat fås fram direkt? Varför denna omväg? Och hur lång tid tror ni man ska vänta på detta? Hade varit kul att få vara med från början..superirriterad.gif

 

Det hanteras manuellt och det lär ju vara några tusen som sitter och har skickat in sådana uppgifter nu så det tar lite tid för Apples anställda att gå igenom högen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I dagens första test av MLion i MacWorld får man intrycket av att MLion inte är så annorlunda än Lion. Varför kommer den då som ett nytt OS X? Tom priset indikerar lågbudget....

 

Det är ett nytt OS X i den meningen att det utökar funktionaliteten. En uppdatering av ett existerande OS, typ 10.7.0 till 10.7.1 till 10.7.2 etc - fixar problem och funktioner men adderar inte egentligen någon ny funktionalitet.

Mountain Lion kommer med flera nya, om än rätt små, program, ett nytt säkerhetstänkande och nya säkerhetsfunktioner. Upp till 200 nyheter "under skalet", vilket innebär stora förändringar för de som utvecklar program. Men det stämmer att användarmiljön inte är förändrad så ML ser ut och känns som Lion, i stort sett.

Apple har meddelat de kommer släppa nya versioner av OS snabbare (typ en gång om året istället för vartannat år) men att det då blir färre nyheter.

Om man inte vill uppgradera så kan man hoppa över en version...

 

ML har ett lägre pris än vad Lion hade, och Lion distribuerades heller inte på DVD...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste att alla i-enheter synkar nu när man gör ändringar i iWork. Ändrar jag i min dator på tex Pages ändras alla andra direkt. Är det sagt. Kanske från iPad och iPhone men sitter jag på min iMac och ändrar händer inget. Jag måste spara och lägga in dokumentet igen i Pages för att det ska ändras, som jag gjorde innan.

 

Du behöver ladda ner nya uppdateringen för iWork, till Mac och till iOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som tycker att det är riktigt dålig batteritid i ML? har 50% kvar på min Macbook Pro 15" 2011 det står att det tar under en timme att ladda ur. Jag har bara 3st program igång...

 

EDIT: Flash låg tydligen och bråkade... låg och drog 60%..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon annan som har lite problem med Top Sites i Safari? Jag måste först klicka en gång, flytta på pilen och sen klicka på den sida jag ska besöka. Jag vet inte om det var en bra förklaring på problemet och kommer inte på någon bättre förklaring men ni fattar nog ändå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat ML och ställde mig frågan efteråt. Kan man inte göra en ny reninstallation utan bara uppdatering?

 

Vill ju ha ny och clean dator :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat ML och ställde mig frågan efteråt. Kan man inte göra en ny reninstallation utan bara uppdatering?

 

Vill ju ha ny och clean dator :(

Om du har en av de nya utan installationsskiva så borde du kunna tömma disken och starta med cmd R tror jag det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de fått till ljud ut via displayporten ännu? Känns jäkligt sorgligt att behöva flera kablar när man kopplar sin nya mbp till tv'n via en minidisplay/hdmi adapter. :(

 

edit, har nog bara köpt en billig adapter... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Apple har meddelat de kommer släppa nya versioner av OS snabbare (typ en gång om året istället för vartannat år) ...

Den första officiella versionen (10.0 Gepard) släpptes för elva år och fyra månader sedan. Nyss kom den nionde "decimaltals"-versionen som bekant ut. Det blir i snitt en version per 1,259 år. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte installera mitt förrän i nästa vecka.

Bergslejonet får så snällt ligga i Programmappen invid Lejonet :borstatanderna:

 

post-113-017915400 1343375077_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker inte installera mitt förrän i nästa vecka.

Bergslejonet får så snällt ligga i Programmappen invid Lejonet :borstatanderna:

 

post-113-017915400 1343375077_thumb.jpg

Inom några veckor lär den första uppdateringen ha kommit (om det följer tidigare praxis). Mikamar skrev i en annan tråd att sista "betan" (Golden Master) av ML är identisk med den nu officiella. Så egentligen kunde du ha väntat att ladda ned, nu måste du patcha (på AppStore ligger ju den senaste versionen i sin helhet). ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de fått till ljud ut via displayporten ännu? Känns jäkligt sorgligt att behöva flera kablar när man kopplar sin nya mbp till tv'n via en minidisplay/hdmi adapter. :(

 

edit, har nog bara köpt en billig adapter... :P

 

Känns väl onödigt att använda kabel nu när man kan köra över airplay,funkar klockrent!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har de fått till ljud ut via displayporten ännu? Känns jäkligt sorgligt att behöva flera kablar när man kopplar sin nya mbp till tv'n via en minidisplay/hdmi adapter. :(

 

edit, har nog bara köpt en billig adapter... :P

Har du en Mac av 2010 år modell eller nyare så kan du skicka ljud ut ur MiniDisplayport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Van macanvändare men detta förstår jag inte. Min Macair från 2001 har gått som tåget men efter ML installation

fårjag Kernel Panic vid uppstart. Installerat om tre gånger. Lagat behörigheter o reparerat hårddisk, och letat inkompatibla

program o. filer. Inget hjälper. Nån med nån idé? Med säker start funkar datorn....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halleluja!

 

Bara synkfunktionerna i iWorks är lätt värt pengarna för en uppdatering.

 

/Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ML känns som det operativsystem man gått och väntat på i sisådär 15 år xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har uppgraderat till Mountain Lion och gillar hittills det jag ser, men jag skulle vilja kunna anpassa notiscenter mer. har googlat lite och är inte alls särskilt insatt i försnacket som har varit inför uppgraderingen, men någon här kanske har mer koll än jag? :)

 

1. Finns det möjlighet att ha en notis liggandes permanent? Som en anteckning t.ex, en som inte dyker upp bara innan en specifik tid? Har lekt lite med Påminnelser för att se om jag kan få fram en permanent påminnelse, men har hittills inte hittat någon lösning...

2. Det ska tydligen gå att ha fb och twitter där, hur? Jag har inte det i mitt notiscenter. Vilken inställning måste jag göra?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

2. Det ska tydligen gå att ha fb och twitter där, hur? Jag har inte det i mitt notiscenter. Vilken inställning måste jag göra?

 

Tack på förhand!

 

Har inte varken fb eller twitter men tror du måste lägga in dina konton under System inställningar "Epost, kontakter, kalendrar"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här! Eller för att vara korrekt: Fungerar utmärkt på min MacBook Pro men ej på min Mac Pro (från 2008). Får ej heller Exchange att fungera med iCal i Mac Pro men väl i MacBook Pro.

 

/Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebook ska tydligen komma i en uppdatering i höst. Vad jag förstått är det Facebook som inte är färdiga med det på sitt håll ännu. Däremot ska Twitterflödet gå att lägga in i notiser, har dock inte testat själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...