Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Den officiella OS X 10.8 Mountain Lion-tråden


Sebastiannnn

Rekommendera Poster

Vissa saker verkar inte funka med ML hos mig, eller. Det står att jag kan svepa från valfri plats i OS X, till vänster så får jag upp notisfältet. Funkar inte. Med ett finger eller flera. Från vänster till höger. Kvittar. Inget händer.

 

I Meddelande får jag bara upp AIM-kontot. När jag försöker logga in på iMessage går det inte att klicka på Logga in. Mitt Apple-ID står där och det går att skriva in lösenord. Men sen händer inget.

 

Funktionen att kunna diktera i mail funkar inte heller. Måste jag aktivera något där?

 

Jag läste att alla i-enheter synkar nu när man gör ändringar i iWork. Ändrar jag i min dator på tex Pages ändras alla andra direkt. Är det sagt. Kanske från iPad och iPhone men sitter jag på min iMac och ändrar händer inget. Jag måste spara och lägga in dokumentet igen i Pages för att det ska ändras, som jag gjorde innan.

 

Det känns som om jag har missat något i någon inställning. Eller vad kan ha hänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 319
  • Created
  • Senaste svar

Nepp. 10.0 hade kodnamnet Cougar iirc.

Jaså? Jag trodde 10.0 kallades Cheetah (gepard). Står så här i alla fall. Inget "cougar" på den sidan. fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa saker verkar inte funka med ML hos mig, eller. Det står att jag kan svepa från valfri plats i OS X, till vänster så får jag upp notisfältet. Funkar inte. Med ett finger eller flera. Från vänster till höger. Kvittar. Inget händer.

 

I Meddelande får jag bara upp AIM-kontot. När jag försöker logga in på iMessage går det inte att klicka på Logga in. Mitt Apple-ID står där och det går att skriva in lösenord. Men sen händer inget.

 

Funktionen att kunna diktera i mail funkar inte heller. Måste jag aktivera något där?

 

Jag läste att alla i-enheter synkar nu när man gör ändringar i iWork. Ändrar jag i min dator på tex Pages ändras alla andra direkt. Är det sagt. Kanske från iPad och iPhone men sitter jag på min iMac och ändrar händer inget. Jag måste spara och lägga in dokumentet igen i Pages för att det ska ändras, som jag gjorde innan.

 

Det känns som om jag har missat något i någon inställning. Eller vad kan ha hänt?

Svepa, från höger kant till vänster.

Inte från mitten och till vänster. Höger kant är nyckelordet.

Börja med fingrarna utanför plattan till höger och svep dom in över plattan.yeahbaby.gif

 

Det finns demonstrationer av alla gester under systeminställningar->Styrplatta.

post-34265-071948100 1343292554_thumb.png

 

 

Har du aktiverat diktering i systeminställningar? Finns inte på svenska bara så du vet. (Samma språk som Siri)

 

Total iCloud-synkning med tabbar i Safari och live-uppdatering i pages osv kommer i iOS 6. Vänta några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur man skapar en VIP-brevlåda i den nya versionen av mail ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att vi som köpt en ny dator på ett smidigt sätt skulle kunna ladda ned ML nu när den är släppt. Men när jag försökte fick jag bara ett besked:"Begäran har skickats.

 

 

 

 

Tack för att du skickat in din begäran.

 

Din programkod skickas via e-post så fort din begäran har godkänts.

 

Se till att spara referensnumret för din begäran."

 

 

 

 

Detta var igår kväll. Och ännu har jag inte fått något mejl. Borde inte en kod kunnat fås fram direkt? Varför denna omväg? Och hur lång tid tror ni man ska vänta på detta? Hade varit kul att få vara med från början..superirriterad.gif

 

 

 

Bumpar denna då jag ivrigt väntar på att få testa ML..whistling.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svepa, från höger kant till vänster.

Inte från mitten och till vänster. Höger kant är nyckelordet.

Börja med fingrarna utanför plattan till höger och svep dom in över plattan.yeahbaby.gif

 

Det finns demonstrationer av alla gester under systeminställningar->Styrplatta.

post-34265-071948100 1343292554_thumb.png

 

 

Har du aktiverat diktering i systeminställningar? Finns inte på svenska bara så du vet. (Samma språk som Siri)

 

Total iCloud-synkning med tabbar i Safari och live-uppdatering i pages osv kommer i iOS 6. Vänta några månader.

 

Aha! Höger kant, så funkar det. Toppen.

 

Skit! Inte på svenska där heller. Var rädd för det. Men tack i alla fall. (Hittade det i systeminställningar)

 

Inte förrän med iOS 6. OK. väntar in det då.

 

Tack för snabba och raka svar Koplimi. Som alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man synka alla sina mailkonton (typ gmail och jobb mail) via icloud, eller måste man lägga in alla konton på alla enheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat in en "ansökan" om att få det Mountain Lion gratis, då jag köpt min mac efter 11 juni. Hur lång tid kan det ta innan jag får svar? Har någon annan gjort liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat in en "ansökan" om att få det Mountain Lion gratis, då jag köpt min mac efter 11 juni. Hur lång tid kan det ta innan jag får svar? Har någon annan gjort liknande.

 

Jag skickade precis när det släpptes och har inte fått svar än, men jag orkade bara vänta en halvtimme igår, sen köpte jag istället, behövde ändå till fler datorer och det där gällde ju bara datorn man köpt efter 11 Juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att iMessage är inaktivt. Hur aktiverar jag? Som sagt så funkar inte det när jag klickar på Logga in efter att ha skrivit in mitt lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag uppgradera från SL till ML utan att ha Lion (L)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skickat in en "ansökan" om att få det Mountain Lion gratis, då jag köpt min mac efter 11 juni. Hur lång tid kan det ta innan jag får svar? Har någon annan gjort liknande.

Läs ett par poster ovanför..;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jag kan ansluta och skypa, men inte besöka webbsidor eller skicka mail när jag är ansluten till VPN via Tunnelblick i nya Mountain Lion.

 

Vad är felet? Hur åtgärdas detta?

 

- Ja, jag har senaste beta-versionen och har läst hela troubleshoot-dokumentet på Tunnelblicks webbsida.

- Nej, detta är inget DNS-problem. Testat.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står att iMessage är inaktivt. Hur aktiverar jag? Som sagt så funkar inte det när jag klickar på Logga in efter att ha skrivit in mitt lösenord.

 

Om jag frågar så här i stället: Kan ni ta emot era iMessage på era Mac:ar och skicka till iPhone/iPad också? Är ni inloggade i Meddelande under iMessage?

Jag blir nipprig eftersom jag inte kan klicka på Logga in när jag har skrivit mitt lösenord. Knappen bara blinkar pulserade blått hela tiden. Jag kan bara skicka och ta emot via AIM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att svara på såhär en dag efter ML släpptes. Men verkar vara några problem med DNS-inställningen i Tunnelblick.

 

För mig så kopplas anslutningen ifrån vid DNS-uppslagning. Löste det temporärt genom att stänga av DNS-ändring i Tunnelblick. ("Ställ inte in namnserver")

Ställer efter uppkoppling sedan in DNS-server manuellt i nätverksinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite svårt att svara på såhär en dag efter ML släpptes. Men verkar vara några problem med DNS-inställningen i Tunnelblick.

 

För mig så kopplas anslutningen ifrån vid DNS-uppslagning. Löste det temporärt genom att stänga av DNS-ändring i Tunnelblick. ("Ställ inte in namnserver")

Ställer efter uppkoppling sedan in DNS-server manuellt i nätverksinställningar.

 

Fick göra samma sak för att få det att funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med molnet uppe på vänstra sidan av menyn i Safari? Här fungerar det inte att visa iCloud-flikar. Den visar inte andra enheter. Är det en funktion som kommer senare med iOS 6, eller har jag missat nått? Har MBP 2010 och iPhone3GS, båda med iCloud aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det med molnet uppe på vänstra sidan av menyn i Safari? Här fungerar det inte att visa iCloud-flikar. Den visar inte andra enheter. Är det en funktion som kommer senare med iOS 6, eller har jag missat nått? Har MBP 2010 och iPhone3GS, båda med iCloud aktiverat.

 

iOS 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får inte upp några meddelande ..... det enda jag kan göra är att göra inlägg på twitter och facebook.... Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag uppgradera från SL till ML utan att ha Lion (L)?

 

Yepp... från OS X 10.5 också, bara du kan köpa och föra över det från en dator som har App Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag uppgradera från SL till ML utan att ha Lion (L)?

 

 

Rensa bara bort allt vad PowerPC-program som finns, annars blir det massa problem..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en Macbook, som jag precis köpt, men behöver råd! Ska jag vänta på min gratis uppdatering eller köpa ML? (Jag har pengar på ett presentkort så det räcker till ML på App Store). Behöver råd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...