Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket webbhotell skulle du välja?


mikaellq

Webbhotell  

13 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket webbhotell skulle du välja?

    • City Network
      0
    • Binero
      2
    • Strongbox
      0
    • One
      7
    • Webbdo
      0
    • Wopsa
      0
    • FS data
      1
    • Loopia
      0
    • Surftown
      0
    • Annat, ange vilket i inlägget.
      3


Rekommendera Poster

Fick till svar att domännamn med ÅÄÖ inte stöds i mailklienter så därav avråder de från det mer än till hemsidor.

 

Vill man ha domän med både ÅÄÖ och utan får man registrera båda namnen och då ha "dubbel kostnad".

 

Får fundera vidare på vad jag ska registrera för domännamn.

Fast den årliga kostnaden för en domän är ju inte så hög. En hundring eller nåt och så billigaste webbhotellet på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmerar i PHP igen.

Det tycks bli mycket webbprogrammering numera, men får åtminstone göra det med OSS.

OSS?

 

One.com är så här långt bra så det räcker.

Att en del av filhanteringen bara fungerar med internet exploderar är inget problem.

Menar du i deras eget prgram för att göra sidor online, eller filhanteraren de har allmänt där? Jag har aldrig använt deras filhanterare - jag kör via ftp istället. Men jag vet att deras websideprogram har vissa IEfunktioner.

 

Ja, då är allt på G nu då..?

Kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OSS?

Open Source Software.

 

Menar du i deras eget prgram för att göra sidor online, eller filhanteraren de har allmänt där? Jag har aldrig använt deras filhanterare - jag kör via ftp istället. Men jag vet att deras websideprogram har vissa IEfunktioner.

FileManager. Jo jag kör via FTP också, det är inte så mycket att välja på. Det enda jag stör mig på är att det är okrypterad FTP.

 

Ja, då är allt på G nu då..?

Kul. :)

Ja. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Samma erbjudande i år som i fjol och nu slog jag till, tog både domännamnet med och utan ä i namnet, kostade 99:- extra.

 

Binero blev det alltså.

post-34005-0-72856700-1376404394_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...
mercmanager2

fick ett tips av en kollega om ett professionellt webbhotell och vände mig dit. Det enda jag ångrar är att jag inte använt mig av dom tidigare, så nu rekommendera jag varmt Webbhotell Malmö Cloud till alla som frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag har använt one.com i över 10 år. Har hittills funkat prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, sevensleeper säger:

Jag har använt one.com i över 10 år. Har hittills funkat prima.

Samma här. Linuxplattformen jag använder har legat i träda ett tag nu. Annars roligt att utveckla med HTML, Javascript och PHP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, mikaellq säger:

Samma här. Linuxplattformen jag använder har legat i träda ett tag nu. Annars roligt att utveckla med HTML, Javascript och PHP.

Okej, det visste jag inte. Jag kodar inte heller dock. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Oderland har tagit bort sitt “privatkonto” (69,-/m), sen en tid tillbaka, så det finns bara företags- och de 2 premiumkontona kvar »». När jag frågade dem om det så fick jag en länk till min affiliatelänk som gör att man fortf kan få privatkontot: https://www.oderland.se/clients/cart.php?a=add&aff=251&pid=2 (så kommer man direkt int på steg 2 i processen). Det var ju vänligt av dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2018-06-23 på 12:19, mikaellq säger:

Samma här. Linuxplattformen jag använder har legat i träda ett tag nu. Annars roligt att utveckla med HTML, Javascript och PHP.

Kanske dags att uppdatera den lite då. Är alltid smidigt att ha en fungerade, uppdaterad version tillhands - oavsett om man skall koda el inte. Har du en separat dator, typ en gammal PC-burk med Linux på, eller kör du med Virtualbox (el liknande)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, modEric säger:

Kanske dags att uppdatera den lite då. Är alltid smidigt att ha en fungerade, uppdaterad version tillhands - oavsett om man skall koda el inte. Har du en separat dator, typ en gammal PC-burk med Linux på, eller kör du med Virtualbox (el liknande)?

Hemma ALLTID Mac! På servern gärna Linux. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Hemma ALLTID Mac! På servern gärna Linux. :)

Ah, du menar så. Ja, de flesta webservrar/webhotell använder Linux. Tänkte att du kanske hade en testserver (utvecklingsmiljö) hemma. Fast det behöver man ju eg ingen Linuxserver till. Det kan du aktivera (Apache/PHP) i macOS, och komplettera medMariaBD el MySQL. bara. Finns ju färdiga paket med, t ex XAMPP el MAMP - om man hellre vill det. Jag har installerat och uppgraderat själv så jag kan ha fler versioner av PHP igång samtidigt. :crossfingers::yeahbaby:

 

2012-08-24 på 05:49, mikaellq säger:

Jo jag kör via FTP också, det är inte så mycket att välja på. Det enda jag stör mig på är att det är okrypterad FTP.

Till FTP använder jag Cyberduck*. Om du fixar så du kan logga in med SSH på webservern kan du använda det till SFTP, så får de det krypterat. :yeahbaby:

 

* Fast det är inte alltid jag använder (S)FTP för att föra över filerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...