Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket webbhotell skulle du välja?


mikaellq

Webbhotell  

13 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilket webbhotell skulle du välja?

    • City Network
      0
    • Binero
      2
    • Strongbox
      0
    • One
      7
    • Webbdo
      0
    • Wopsa
      0
    • FS data
      1
    • Loopia
      0
    • Surftown
      0
    • Annat, ange vilket i inlägget.
      3


Rekommendera Poster

Jag som sagt svårt för att bestämma mig som vanligt så jag behöver dels få fundera lite och se hur andra valt eller skulle välja.

Välj ett webbhotell och förklara gärna varför du valde som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever att one.com är billigt, har bra upptid, snabb support som man alltid kan chatta med. one.com har inte cgi-stöd eller stöd för java-servlets men jag klarar mig utan det.

 

För några år sedan var jag webmaster för en förening som hade en hel del cgi och mera avancerade grejer på webben. levonline.se var kanonbra, men de är betydligt dyrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer One.com.

Har haft deras tjänster i 6 år med flera domäner och inte haft minsta problem. Tycker dom är prisvärda och bra support.

Har för tillfälligt även en webshop med en del besökare utan att krångla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör manufrog, funkar bra även om det varit mindre strul på sistone. 300 kr/år är inga stora pengar och snabb support har dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde space2u! De har snabb och grym support. Prova att maila dem och jämför med andra.

 

Sen har de en av de bästa uptime också. Men smakar det så kostar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker prova Binero, men det valet faller på att jag fått en gratis domän samt ett års webhotell motsvarande deras "privatpaket". Måste bara fundera ut vad jag ska ha för namn på domänen.... fundersam.gif

 

Sen har jag också hört mycket gott om Binero från olika källor som jobbar inom "IT". kramis.gif

 

Men ironin i att Bineros sida ligger nere i detta nu.... laugh.gif

post-34005-082297100 1342682393_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att Binero kommit bra till i tester exempelvis här hos IDG, men driftstopp är aldrig bra förstås... :chockadskeptisk:

Att det ska vara så svårt att välja. :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker prova Binero, men det valet faller på att jag fått en gratis domän samt ett års webhotell motsvarande deras "privatpaket". Måste bara fundera ut vad jag ska ha för namn på domänen.... fundersam.gif

kaffetax.se kanske är ledig? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett att Binero kommit bra till i tester exempelvis här hos IDG, men driftstopp är aldrig bra förstås... :chockadskeptisk:

Att det ska vara så svårt att välja. :gaspar:

 

Nej, men driftstörning kan alla drabbas av, det handlar snarare om hur transparenta man är med det samt hur snabba man är på att lösa felet

 

Har inget att klaga på hos Binero, snabb och trevlig respons. kramis.gif

post-34005-006905800 1342687092_thumb.jpg

post-34005-029086600 1342687097_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade FS-data för några år sedan. Billigt och bra då i alla fall...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde space2u! De har snabb och grym support. Prova att maila dem och jämför med andra.

 

Sen har de en av de bästa uptime också. Men smakar det så kostar det.

 

I förhållande till kostnaden så är supporten usel....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde space2u! De har snabb och grym support. Prova att maila dem och jämför med andra.

 

Sen har de en av de bästa uptime också. Men smakar det så kostar det.

Har haft Space2u ... bra webhotell - bra support med. Däremot så saknade de lite grejjer och harde vissa begränsningar så jag kör (nästan) uteslutet med Oderland ... som också glömdes i listan. :) Bra priser/storlek på konton/trafik osv... Blir ungf 100,-/månaden inkl kostnaden för ett domännamn. Några sidor jag är med och underhåller lite kör på One. Ok webhotell, men lite väl enkelt och avskalat. Finns mkt att önska där, men deras livesupport (kvällar/helger från England) är i a f suverän. Väldigt trevliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft Space2u ... bra webhotell - bra support med. Däremot så saknade de lite grejjer och harde vissa begränsningar så jag kör (nästan) uteslutet med Oderland ... som också glömdes i listan. :) Bra priser/storlek på konton/trafik osv... Blir ungf 100,-/månaden inkl kostnaden för ett domännamn. Några sidor jag är med och underhåller lite kör på One. Ok webhotell, men lite väl enkelt och avskalat. Finns mkt att önska där, men deras livesupport (kvällar/helger från England) är i a f suverän. Väldigt trevliga.

One tycks vinna här. Det är det som du avser med lite väl avskalat och enkelt?

Jag skiter personligen fullständigt i finesserna och är egentligen bara intresserad av PHP, och kanske möjligtvis databas (SQL).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står och väger nu mellan Binero och One.com.

Nackdelen med Binero är att den är dyrare medan One.com har visserligen "fri trafik" vilket i praktiken betyder "fair use" vilket i sin tur betyder att kontot kan stängas av utan några pengar i retur om sidan får mer trafik än vad DE anser vara "normalt".

 

Vad tusan ska man välja?

Eller analyserar jag för mycket nu? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert men jag tror de ser rätt generöst på det där med mer trafik än normalt, det får nog smälla till med nåt riktigt rejält om de vill ta ut mer pengar för det. Har du sånt sprängstoff på G?

Själv aldrig haft nåt problem med One, hör bara av dem när det är dags att betala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen expert men jag tror de ser rätt generöst på det där med mer trafik än normalt, det får nog smälla till med nåt riktigt rejält om de vill ta ut mer pengar för det. Har du sånt sprängstoff på G?

Själv aldrig haft nåt problem med One, hör bara av dem när det är dags att betala.

Anger de i e-post helt enkelt en summa och bankgirot att betala till?

Detta är också en viktig detalj eftersom undertecknad är stående expert på att glömma utgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju en personlig sida där, en gång om året i god tid kommer ett email (ingen fara det kommer påminnelse) där det står att man ska betala och sen länk till sin sida och väl där klickar man sen bara på att betala och sen så betalar man antingen med kortet eller så öppnar han din banks sida och man betalar där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har nu valt one.com och min sida där har adressen mikaellq.se så klart! Vad annars? :lol: mikaellq med två L och ett Q sist.

Har nu bara att betala och bygga sidan. :ThumbsUp:

 

post-5952-047959400 1345579046_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, själv ska jag registrera en domän på binero, fått ett erbjudande om domän + hotell i ett år helt fritt. Fundera som bäst på domännamn, det jag vill ha är mitt efternamn med då ingår ett ä, det är ju helt ok, men de säger att det inte är optimalt till e-post, antagligen för att man registrera sig på utländska tjänster som inte kan hantera det i sina system...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt, själv ska jag registrera en domän på binero, fått ett erbjudande om domän + hotell i ett år helt fritt. Fundera som bäst på domännamn, det jag vill ha är mitt efternamn med då ingår ett ä, det är ju helt ok, men de säger att det inte är optimalt till e-post, antagligen för att man registrera sig på utländska tjänster som inte kan hantera det i sina system...

Får man inte båda adresserna? Alltså även den utan ä. Då kan du ju ha e-posten på den domänen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man inte båda adresserna? Alltså även den utan ä. Då kan du ju ha e-posten på den domänen?

 

Får kolla upp det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Designat själv eller..? ;):hihihi:

Hi hi! :hihihi:

Tomt är inte ekvivalent med ingenting, eller hur? :nerd:

 

Kul o grattis Hoppas sidan kommer igång snart.

Tack. Ja annars vore det ju ett slöseri med resurser...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmerar i PHP igen.

Det tycks bli mycket webbprogrammering numera, men får åtminstone göra det med OSS.

Har satt upp tabeller i SQL databas och fått det till att fungera.

Sidan är snart igång.

 

One.com är så här långt bra så det räcker.

Att en del av filhanteringen bara fungerar med internet exploderar är inget problem.

 

Hmm, ska nog ta och betala nu. Är ju nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick till svar att domännamn med ÅÄÖ inte stöds i mailklienter så därav avråder de från det mer än till hemsidor.

 

Vill man ha domän med både ÅÄÖ och utan får man registrera båda namnen och då ha "dubbel kostnad".

 

Får fundera vidare på vad jag ska registrera för domännamn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...