Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Demo Wmware och Windows demo?


museo12

Rekommendera Poster

Vill prova ett så enkelt program som Hitta Kursvinnare som är ett analysprogram för aktier. Det funkar inte på Mac och jag har bara Mac numera. Men, vill just bara pröva de 10 dagar man får. Såg att det fanns demoversion av Wmware Fusion och undrar om man kan köra det med ett demo av någon Windows version? Vill inte köpa på mig Wmware och Windows om det inte är nödvändigt. Skulle det funka tror ni? Om, ni tror det funkar är det någon som känner till någon demo av Windows som är lätt att installera? Kan nog vara allt från xp och framåt.

 

Om jag trivs med Hitta Kursvinnare får jag köpa på mig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du installerar Parallels Desktop så finns Windows 8 att ladda ner som demo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I VMWare och Parallells kan du installera nästan vilket operativsystem som helst. Kanske har du en gammal skiva med Windows 98 eller så liggande? Eller på jobbet? På det flesta arbetsplatser finns det ofta en hög med oanvända äldre Windows-skivor. Och eftersom de inte används på någon dator är det lagligt att installera dem igen. Annars titta på Blocket eller Tradera, en skiva med Windows 98, ME eller 2000 ska du inte behöva ge så mycket för (förutsatt att "Hitta Kursvinnare" klarar så gamla operativsystem). Windows XP brukar man fortfarande få betala några hundralappar för.

 

Någon egentlig Demo av Windows 7 eller så lär du inte kunna hitta. I så fall är det piratkopior som kanske fungerar, kanske inte. Och kanske är lika mycket virus som programvara. (Windows 8 som Gojlos tipsar om är däremot laglig - egentligen en Beta-version för testare. Har inte provat den själv.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kör Hitta Kursvinnare på min MacBook och VirtualBox. Har fungerat jätte bra i flera år. VirtualBox är dessutom gratis ::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...