Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man byta batteri på en iPod?


paesan
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Mitt batteri till min ipod börjar bli lie kaputt, håller inte så många timmar längre. Kan man byta det och var kan man göra det själv? Kan man klara det själv eller lämnar man in den någon stans? Vad kostar ett nytt batteri till en 40GB?

 

Har någon bytt tidigare?

 

//p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen aning, men du har väl kollat om det fanns några tips HÄR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Här finns batterier till alla iPod 1G-3G. Instruktioner finns i närheten, och det verkar inte alls svårt att byta.

 

Batteriet kostar bara en fjärdedel av vad Apple vill ha för att byta, och det har 30 procent högre kapacitet. Lite frakt iofs...

Redigerad av marcushedenstrom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns batterier till alla iPod 1G-3G. Instruktioner finns i närheten, och det verkar inte alls svårt att byta.

 

Batteriet kostar bara en fjärdedel av vad Apple vill ha för att byta, och det har 30 procent högre kapacitet. Lite frakt iofs...

Det var faktiskt en jätte bra länk! Men jag har en iPod 4G (40gb). Men det kommer väl batterier till den oxå snart. Det är nog kanske bara att avakta lite.

 

De säger att mitt batteri ska hålle ca 8 tim, min är köpt för ca 3 mån sedan och en laddning kanske håller ca 4,5 tim bara, och jag har optimerat och stängt av onädiga funktioner jag inte använder. Sedan så har jag inte alltid överdriven ljudvolym. Men jag köpte nya öronsnäckor (KOSS, såna man kör in i örat), de kanske tar mer av batteriet.

 

Tack för tipset!!

 

//p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säger att mitt batteri ska hålle ca 8 tim, min är köpt för ca 3 mån sedan och en laddning kanske håller ca 4,5 tim bara, och jag har optimerat och stängt av onädiga funktioner jag inte använder.

Hmm. iPod 4G köpt för tre månader sedan. Har du inte garanti kvar på den då?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De säger att mitt batteri ska hålle ca 8 tim, min är köpt för ca 3 mån sedan och en laddning kanske håller ca 4,5 tim bara, och jag har optimerat och stängt av onädiga funktioner jag inte använder.

Hmm. iPod 4G köpt för tre månader sedan. Har du inte garanti kvar på den då?!

Jo visst har jag garantin kvar, det är väl 1 år tror jag. Men då kommer de bara säga att det är något mellan mig och Apple. Butikerna tar absolut ingent ansvar.

 

Om jag då skickar till apple så koster det mig 99 dollar (för mig det, läste på apples sidorn någon stans om batteriservice), för att de ska kolla över mitt batteri. Då är det ju billigare att köpa ett nytt och byta ut det själv om det inte är alldeles för svårt.

 

Eller om någon har några andra förslag så är det väldigt välkommna...

 

Tack

 

//p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
De säger att mitt batteri ska hålle ca 8 tim, min är köpt för ca 3 mån sedan och en laddning kanske håller ca 4,5 tim bara, och jag har optimerat och stängt av onädiga funktioner jag inte använder.

Hmm. iPod 4G köpt för tre månader sedan. Har du inte garanti kvar på den då?!

Jo visst har jag garantin kvar, det är väl 1 år tror jag. Men då kommer de bara säga att det är något mellan mig och Apple. Butikerna tar absolut ingent ansvar.

 

Om jag då skickar till apple så koster det mig 99 dollar (för mig det, läste på apples sidorn någon stans om batteriservice), för att de ska kolla över mitt batteri. Då är det ju billigare att köpa ett nytt och byta ut det själv om det inte är alldeles för svårt.

 

Eller om någon har några andra förslag så är det väldigt välkommna...

 

Tack

 

//p

Men om det finns kvar garanti så kan det ju inte kosta något.

 

Jag köpte Apple care för iPod, och den berättigar till nytt batteri om dess kapacitet försämras till mindre än 50 procent av den ursprungliga. Där är ditt batteri inte än, men snart...

Frågan är om den vanliga garantin även gäller batteriet. Det gör den nämligen inte på powerbooks, där de anses vara en förbrukningsvara.

Redigerad av marcushedenstrom
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var missnöjd med min batteritid och reklamerade den med hänvisning till garantin. Förvisso gjorde de inget med den, men de kom och hämtade den, undersökte den och lämnade tillbaka den utan kostnad (och utan Apple Care) - detta hände för ett par år sedan iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var missnöjd med min batteritid och reklamerade den med hänvisning till garantin. Förvisso gjorde de inget med den, men de kom och hämtade den, undersökte den och lämnade tillbaka den utan kostnad (och utan Apple Care) - detta hände för ett par år sedan iofs.

Jag ska ringa ner till butiken och höra med dem.

 

Men jag är så less på personalen på vissa butiker här i STHLM – en jävla översittarstil och en sån nonchalans. Vad hände med servicen?? Jag har verkligen fått avsmak att gå handla mina grejer hos vissa applebutiker här. Vill de inte ha mina pengar så kan jag gå någon annan stans där de är villiga att hjälpa en kund iallafall. Det rimmar inte bra för att vara apple, de borde söka jobb på någon skitig PC butik istället. Men det är en het annan historia!

 

/p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde inte till butiken utan till apple (kom till något infomarionscenter på Irland eller nåt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anton Österberg

Precis, en vacker dag kan det vara Kaliban du pratar med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 15 years later...

Hejsan.

Det går inte att byta batteriet själv på iPod classic. För när man har bytt till ett nytt batteri, så när man stänger på den, så visas bara appel loggan och inget annat. Går ej häller att återställa den.

Så det bästa är nog att lämna in den eller slänga den och köpa en ny.

Redigerad av Ted Nallen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Ted Nallen säger:

Hejsan.

Det går inte att byta batteriet själv på iPod classic. För när man har bytt till ett nytt batteri, så när man stänger på den, så visas bara appel loggan och inget annat. Går ej häller att återställa den.

Så det bästa är nog att lämna in den eller slänga den och köpa en ny.

Jag tror inte du tänkte på det, men du svarade i en 15 år gammal tråd. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...