Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vill kunna skicka musiken via AirPlay till flera högtalare samtidigt


savio

Rekommendera Poster

Kör idag spotify via AirPlay till mina olika zoner i huset (använder iPhone eller iPad som källa).

 

Dock så kan jag enbart spela i en zon i taget.

Jag vill kunna köra ut musiken i samtliga högtalare ibland.

 

Jag vet att airfoil finns men det kräver väl att datorn är igång, vilket inte är aktuellt.

 

Finns det eller är en lösning på gång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Om du använder remote appen på iphonen, och kör airplay genom itunes biblioteket på din mac. Då kan du sända till olika högtalare. Men det går nog inte att göra genom spotify. Men det kommer nog med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder remote appen på iphonen, och kör airplay genom itunes biblioteket på din mac. Då kan du sända till olika högtalare. Men det går nog inte att göra genom spotify. Men det kommer nog med tiden.

Installera Porthole på datorn så funkar det. Med datorn som källa alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Hej

Är det någon som löst hur man från en iPhone kan spela upp musiken i flera Airplay högtalare (utan att ha en dator igång).

Jag vill kunna spela all musik jag har i mobilen, till en eller flera högtalare.

 

Har köpt Boses nya system Soundtouch men därifrån kan man bara styra Webbradio eller ett musikbibliotek från ex iTunes på en dator till flera högtalare :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Är det någon som löst hur man från en iPhone kan spela upp musiken i flera Airplay högtalare (utan att ha en dator igång).

Jag vill kunna spela all musik jag har i mobilen, till en eller flera högtalare.

 

Har köpt Boses nya system Soundtouch men därifrån kan man bara styra Webbradio eller ett musikbibliotek från ex iTunes på en dator till flera högtalare :(

 

Det löser sig den dagen Apple väljer att lägga till den funktionen i iOS.

Som det är nu går det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, då får man hoppas att BOSE är snabbare att hitta en lösning så man kommer åt musiken i iPhonen och köra ut den via deras app till flera högtalare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
simonsoderqvist

Har ett Spotify preminukonto, en iMac med i kopplade högtalare och en Bose Soundlink som körs via Bluetooth. Jag vill ha ett program eller en lösning för att köra samma låt samtidigt från Spotify alt. iTunes och få ut de i både datorhögtalarna och min Bose. Detta måste gå, hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett Spotify preminukonto, en iMac med i kopplade högtalare och en Bose Soundlink som körs via Bluetooth. Jag vill ha ett program eller en lösning för att köra samma låt samtidigt från Spotify alt. iTunes och få ut de i både datorhögtalarna och min Bose. Detta måste gå, hur gör jag?

 

I iTunes väljer du "Flera"

 

post-45175-0-86403000-1393760310_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simonsoderqvist

ja det funkar när båda är kopplade till nätverket men Bose-högtalaren körs via blåtand.. finns det något program för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

 

Tjena på er.

Ursäkta inhoppet men kan jag ändra namnet "Dator" som visas på bilden?

 

Mvh, Ola

 

Nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...