Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac Pro 1.1 uppgradering


DDB

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt en Mac Pro 1.1 med en 2 st dual-core processorer på 2,66 ghz.

Jag skulle vilja uppgradera den lite.

 

1. Nya processorer gärna på 4 kärnor st. Går det? Var kan man få tag i processorer till den?

 

2. Mer RAM-minnen vilka passar?

 

3. Nytt Grafikkort för att få 64-bit för den har inte det va?

 

Några andra kommentarer om uppgradering välkomnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här (länk) kan du söka vidare om processoruppgradering. Här (länk) en rätt färsk uppgradering. Om nämnda modells originalspecar kan du läsa här (länk). Laddar du ned Mactracker (länk) kan du få uppgifterna inne i det programmet. Du hittar uppgifter om din egen dator i Systeminformation som ligger i Verktygsprogram i Programmappen. Anledningen till att det är väsentligt är att först då vet du och vi vad din Mac Pro består av, det kan ju ha ändrats, lagts till hårdvara.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är syftet med denna dator? Om du kollar Geekbench resultaten i MacTracker så ser du att det mesta spöar skiten ur en Mac Pro 1,1

Om du inte är i behov av 4st 3,5" hårddiskplatser så överväg att sälja datorn och lägga uppgraderingspengarna på en MacMini eller iMac istället.

 

Nästan så jag själv funderar på att byta ut min MacPro 2008 8-core mot en iMac i7. Men man får väl inget för det gamla härket till dator :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska redigera film och vill därför ha en dator med fler än två kärnor och iMac med fler än två kärnor är dyra och Mac Mini har tyvärr bara två kärnor.

 

Jag har inte köpt datorn än så jag kan ändra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...