Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmproblem?


Sner1k

Rekommendera Poster

Hej alla glada!

 

Jag har ett fruktansvärt märkligt problem. Min externa skärm är svart som natten. Den indikerar att den får någon slags signal, då skärmen står i stand-by läge. Uppsättningen är simpel, MBP från 2011, en mini-dvi till DVI adaper som köptes tillsammas med datorn och en Samsung Syncmaster något något... Tar jag ur adaptern från DVi sladden så visar skärmen att den letar efter bildkälla, men sen när jag sätter i adaptern igen så blir skärmen svart, precis som att om datorn står i vilo läge. Provat bytta kablar, provat stoppa in alla anslutningar i alla olika ordningar, men det blir inte bättre för det. Snälla, hjälp. Trodde verkligen detta bara skulle vara plug-and-play, men ikke!

 

Cheers,

Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar skärmen på annan dator?

 

Provat byta adapter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skärmen fungerar hur bra som helst till vilken annan dator, bildkälla som helst :) Det är de som är så konstigt.

Funkar skärmen på annan dator?

 

Provat byta adapter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uttryckt mig lite klumpigt såg jag precis. Givetvis är det en MiniDisplayport till DVI, fel från min sida. Har varit ute och läst en del på nätet om att det var något i Lion uppdateringen som kludda det till det för en hel del använder, dock de trixen som föreslås för att motverka det hjälper mig inte mycket.

 

Mvh,

Erik

Mini-DVI till DVI? För en MBP från 2011? Nä, det skall vara en MiniDisplayport till DVI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...