Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Max ställer sig in sig i ledet.


KinG-NothiG

Rekommendera Poster

KinG-NothiG

Hej allihop,

 

Max heter jag, en 22 årig golfinstruktör som bor någorlunda mitt i Sverige. Jag har äntligen hittat hit och till dessa underbara produkter som Apple faktiskt tillverkar. Tanken är att bli aktiv i detta forum för att lära mig allt jag bara kan om Macs, iPads, iPhones och allt annat med i framför gissar jag. Faktum är att jag egentligen inte kan någonting om Macs och annat, men väldigt villig och sugen på att lära mig.

 

Vägen till en Mac har varit krokig, fram tills bara några månader sen var jag stenhård på att "Apple betalar du fan bara för märket" och det var med vad jag ändå ansåg datorerfarenhet och kunskap. Först blev det iPhone 4 strax efter den kom ut. Jag älskade den från första stund. Efter att flertalet av mina kurskamrater använde sig utav iPads i sitt dagliga arbete blev detta del 2 i denna saga, snart 6 månader sedan vaknade jag en morgon med tanken "jag bara måste ha en iPad". Det tog bara timmar innan en 32gigs iPad 2 satt i händerna på mig och jag har inte släppt den sen dess.

 

Det sista steget började redan då. Ju mer jag lekte med min "Padda" som den fort kom att kallas så insåg jag hur svårt det var att inte ha en Mac att matcha serien med. Jag är väl medveten om att iPad var ett behov jag inte hade däremot var det faktiskt dags att byta dator oavsett och det är väl bara att erkänna att jag ville se vad alla snackade om när det gällde MacBooks och sagt och gjort en 13,3" MacbookPro blev sista steget i en "Appleifiering" som heter duga. Kommande steg är redan långt planerade med införskaffande utav Apple TV och Thunderbolt Display. Jag kunde faktiskt aldrig tro att jag missat något såhär bra.

 

Så vad gör jag om jag inte smyger runt på forumet? Jag jobbar som sagt som Golfinstruktör, ett jobb som mer och mer har kommit att handla om videoredigering och videoanalyser vilket jag hoppas att min MBP ska bli en kärna för. Jag är dessutom väldigt intresserad utav film och spenderar förvånansvärt mycket tid att spela TV-spel. I allt det försöker jag även hålla uppe någorlunda fysik med flertalet gymbesök och löprundor i veckan, vilket är förvånansvärt jobbigt att hinna med med arbetsdagar på upp emot 12 timmar.

 

Det var en liten kort introduktion, förhoppningsvis får ni se mer av mig här i krokarna.

Golfrelaterade frågor kan vi ju ta i PM ;)

 

//Max

 

Naturligtvis smög det sig in ett "sig" för mycket i titeln, attsingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen Max hoppas att du kommer att trivas i vårat krypin :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen, hoppas du får det bra :ThumbsUp: Golf är alltid kul :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen! På det här forumet finns en mycket aktiv Papperskorg, så golffrågor kan nog dyka upp där också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...