Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nöjd med min nya Macbook Pro


thisisconny

Rekommendera Poster

thisisconny

Har precis köpt och börjat använda min första Mac ever... Jag är så fruktansvärt nöjd, Mycket har man gratis ifrån iPhone och iPad i hur touchpaden fungerar samt mycket i navigering samt appar. Fasen vad jag älskar detta. Ser fram emot detta. Men har i åtanke det där diagrammet jag set där man på 5'e dagen sitter och rycker sitt hår och h..ar Mac.

Har någon liknande glada överraskning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kul att du är nöjd, var ungefär ett år sedan jag skaffade mig min första Mac ever också. Skaffade mig en iMac jag eftersom dom var lite kraftigare än de bärbara för samma pris :) + Att vi skulle på iPads från skolan så kände jag att jag inte behövde en bärbar :) Men kan ju lugnt säga att det är det bästa val jag gjort, att gå över till Mac asså :D Kan ju lova dig att du kommer vara sjukt nöjd med din Mac. :) Bara att skicka iväg ett mail eller något om du har någon fråga :)

 

Min mail: robinstattin@hotmail.com

 

MAC FTW!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte från Windows till Mac för 1,5 år sen jag är supernöjd fortfarande med min MacBook den kom med 2gb ram nu har den 8 gb! Grattis TS till din Mac :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört Mac i fyra år nu och ångar inte en sekund. Glädjen med att använda datorn är tillbaka, precis som när man satt med Amiga 600 i början av 90-talet eller när man körde OS/2 Warp 3 i mitten på 90-talet.

 

Dock gillar jag inte framtiden som Apple verkar satsa på med OS X 10.7 och hårdvarumässigt låsta datorer i spetsen, men OS X 10.8 ser trevligt ut. 10.7 anser jag vara Apples motsvarighet på Windows Vista. OS X 10.4 och OS X 10.6 är Apples Windows 2000 respektive Windows XP, arbetshästar som bara fungerar... galetglad.gif Frågan är om OS X 10.8 är motsvarigheten till Windows 7, dvs verkar riktigt trevligt jämfört mot föregångaren...Tummeupp.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nu efter några månader så kan jag säga att jag saknar inte min pc. Sitter alltid vid min mac och går ner och startar min pc då och då enbart för att låta den snurra lite samt ladda ner mail samt uppdatera W7. JAG ÄLSKAR MIN MAC. och ångrar inte detta köpet.

jag har dock uppdaterat till Mountain Lion och älskar IOSifieringen... med tanke på att vi har flera apple produkter samt apple tv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kört Mac i tjugosju år nu och ångrar inte en sekund ;)

 

Lion 10.7 är råstabilt och lika snabbt som 10.6. Jag gillar inte iOSifieringen, men använder det inte. Kör Lion om du inte behöver köra powerPC-program, det kommer att fortsätta vara råstabilt medan alla klagar på hur uselt 10.8 är innan det kommit ett par uppdateringar. Och möjligheten att köra PowerPCprogram kommer aldrig tillbaka.

Man kan ha en liten partition med Snow Leopard om man, som jag, vill ha kvar möjligheten att använda vissa program "från förr".

Jag har bara kört Lion några få dagar innan jag uppgraderade till Mountain Lion. Har ännu inte stött på något "uselt" i 10.8(.2). Vad är det "alla klagar på?" egentligen? Vi har genom åren sett många som alltid klagar på alla nyheter (särskilt de nyaste nyheterna), men också iakttagit att problemen i många av fallen har visat sej vara relaterade till själva användarna). Visst, nya system är sällan felfria, men så får man ju själv välja mellan de ev bristerna mot fördelar de bär med sej. Många av nyheterna går att välja bort, vilket jag också har gjort, men trots det, eller tack vare (välj det lämpligaste), tycker jag ML är urgrymt. Wrrooaarr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...