Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.3.8 finns i uppdateraren...


Jonatan

Rekommendera Poster

Bara att ta och uppdatera. Eller att vänta och höra om ev. problem. Men det brukar ju faktiskt gälla ganska få...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är beredd at testa ganska mycket just nu.

Jag uppdaterade till 10.3.7 igår och har enorma problem.

 

DNS-buggen som låg latent tills nätet började få nya typer av adresser i slutet av oktober, och som jag lidit av sen dess, är nu mycket värre.

Tidigare gick det nästan alltid att få fram en sida när jag laddar om adressen efter att datorn letat färdigt, men nu kan jag behöva göra om det dussintals gånger.

Jag har (sen oktober) nästan slutat använda internet utanför de 3-4 forum jag är på. Slutat kolla på nyheter på nätet. Slutat leta information. Slutat kolla folks hemsidor...

Fy fan alltså!

 

Sen tar det strax över 6 minuter från det att skrivbordet dyker upp tills jag kan använda systemet.

Och Mail tar nästan exakt 2 minuter på sig att starta.

 

Fire startar, men tar ett par minuter på sig att ens hitta mina kontakter, och sen klarar den inte alls att ansluta.

Ungefär samma sak med iChat, men där ansluter den efter kanske 5-10 omstarter och en kvarts total väntan.

 

StuffIt vägrar fungera, så jag kan inte längre packa upp saker. Ominstallation hjälpte inte.

 

De utlovade förbättringarna i OpenGL syns inte. Totalt oförändrad prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på med att reparera behörigheterna. Snart blir det uppdatering.

Känns om julafton.  :D

:lol::lol::lol: är det Poca som är i farten igen...

 

för er andra... man skall inte laga det som inte är trasigt ;):crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu uppdaterat min PB12.a och det har nu gått flera minuter utan att hänga sig!

Inga änglakörer eller prestandaförändringar, tuffar på som vanligt! :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu rullar 10.3.8 här.

Det rullar på bra. Hittils inga nya buggar hittade. :D

Det låter förträffligt... det som brukar dyka upp här som rapporteras

det är dom ikoner från icon factory som man har valt att ersätta

grundutförandet med... om jag kör en reparation så tas dessa bort

 

det är det enda... ;):rolleyes::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marcus, jag hittade tråden du pratade om, men trots att jag gjorde alla saker som tipsades om, så hjälper det inte.

Programmet tvärvägrar att starta.

 

Nu ska jag köra in åttan...

Håll tummarna för mig!!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående StuffIt så finsn det ett par trådar här på forumet som avhandlar de programmen. Det gick att skriva lite i Terminalen så gick det bra sen.

Mitt Stuffit uppdaterade sig självt ett par dagar efter de problemen uppstod...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mitt påhitt med reparera skivbehörighet :lol:

Läser detta idag på Macfixit:

 

As usual, we recommend the following procedure when applying a system Update:

 

 

Make sure your hard drive is in good shape: Boot from the OS X Install CD and run Disk Utility's Repair Disk function (or use a third-party drive utility such as DiskWarrior or TechTool Pro).

 

When booted from the volume containing Mac OS X, run Disk Utility's Repair Disk Permissions function.

 

Install the update.

 

After rebooting, again run Repair Disk Permissions.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lever farligt... jag gjorde bara backup på den bok jag jobbar på... sen körde ja skivverktyg, uppdatering och skivverktyg igen. Har dock ett problem som jag undrar vad det är... måste vara något skräp som kom till efter installationen av Adobe CS. Men inget som påverkar stabiliteten på datorn i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu år 10.3.8 installerat på en Partition :lol:

Körde Diskwarrior från en annan partition, startade om och körde skivverktyg. Inga fel att rapportera.

Installerade 10.3.8 och körde Reparera Skivbehörighet igen, och visst fanns det genast små fel att åtgärda.

 

Repat.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som är nytt kan ni läsa hos MacFixit om ni känner för det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tips är att köra DiskWarrior efter uppdatering.

Då brukar det behövas en optimering av katalogen.

 

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar felrapporteringar ramla in till MacFixit... :(

Gamla fel kommer tillbaka för en del.

 

Startljudet blir högre än normalt för några som har MDD (märkte dock inget på min)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte ansluta till AIM med iChat, men det kanske inte har med uppdateringen att göra...har fler problem att logga in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte hysterin kring uppdateringarna?

Har aldrig någonsin haft problem på någon av mina maccar vid uppdateringarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fläktarna får fnatt och varvar upp betydligt oftare med 10.3.8 på min G5 2 x 2Ghz.

Vindtunnel är tillbaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fläktarna får fnatt och varvar upp betydligt oftare med 10.3.8 på min G5 2 x 2Ghz.

Vindtunnel är tillbaka?

Jag har inte märkt något på min... Än...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppar in en tom CD-skiva och väljer bränn, och det händer inget mer än att det kommer upp skylten "Sätt in en tom skiva när du vill börja"

Det är ju det jag gjort :angry:

 

Fick starta Toast istället.

 

Men så öppnar jag Skivverktyg, väljer Bränn där, då frågas det efter vad jag vill bränna, och jag får välja ut min målmapp. Sen gick det bra.

Tidigare har det ju gått att använda sig av symbolen för Bränn i Verktygsraden på mapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget skämt den varvar kraftigt t.o.m. när man slösurfar lite, jag har dock inte senaste firmwaren installerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fläktarna får fnatt och varvar upp betydligt oftare med 10.3.8 på min G5 2 x 2Ghz.

Vindtunnel är tillbaka?

Läste du MacFixit idag?

 

Mac OS X 10.3.8 (#2): Increased G5 fan activity; Problems installing through Software Update; more

 

Increased G5 fan activity Though it's not the first time this issue has appeared in conjunction with a major system upgrade from Apple, a surprisingly high number of readers are reporting dramatically increased fan activity on their PowerMac G5 systems after applying Mac OS X 10.3.8.

 

 

James Reid writes: "I installed Mac OS X 10.3.8 combo update after repairing permissions. I notice while logging in after restart that my fans revved up like they do when the processor is under heavy load. This was weird. I never had this happen before. The fans have since revved up several times while doing various things that did not do this before the update. I opened up the Activity Monitor to see if my processors were being heavily taxed."

 

 

Mark adds "I have the first model Dual 2 GHz G5. The computer has never been a problem but ever since upgrading to 10.3.8 the fans rev up much more often than they used to. It was immediately apparent after installing the update and restarting. The fan is now kicking into high gear for about 30 seconds whenever I launch any app."

 

 

Craig Hein continues "Since installing the 10.3.8 update on my G5 2x2, I am noticing that it is cycling the fans up to turboprop mode every couple of minutes or so, and lasting for a few seconds. This is a noticeable change in behavior from 10.3.7, as the fans hardly ever cycled up to an audible volume. I used the full combo installer, and repaired disk permissions both before and after running the update, and am running the same programs I had been all day prior to running the update."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...