Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingen service" med Telia/Halebop kontantkort...finns lösning


mpower

Rekommendera Poster

Har hittat en hel del diskussioner kring detta här. Men de verkar stå stilla, därför startar jag en ny för att höra mig för om tidigare drabbade personer har lyckats lösa sina problem och i sådana fall hur. Har nämligen hamnat i samma problem med två iPhone 3GS. Införskaffade nyligen två kontantkort från Halebop (Telia) som har drabbats av dessa problem.

 

Går man in under "Inställningar - Allmänt - Om" så ser allt korrekt ut förutom att det står "Ej tillgängligt" under Nätverk.

 

Någon som har något lämpligt tips att ge för att få det att fungera så man kan ringa,SMSa och surfa?

 

Uppdatering

Kan ju tillägga att jag har provat det mesta.

- Stängt av 3G

- Återställt nätverk m.m.

 

Men något jag inte hittar så det också tipsas om är var eller hur man stänger av PIN-kodsförfrågan. Kanske inte finns länge i iOS5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men något jag inte hittar så det också tipsas om är var eller hur man stänger av PIN-kodsförfrågan. Kanske inte finns länge i iOS5?

 

Hittade hur man stängde av PIN-koden. Men det hjälpte ju inte alls. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att telefonerna är olåsta till operatör och att du är 100 på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att telefonerna är olåsta till operatör och att du är 100 på det?

 

Den som är köpt hos Telia är inte upplåst. Men enligt Halebops support så ska det kvitta. Den andra som är köpt hos Tre är upplåst med Ultrasn0w, vilket borde fungera då det inte har varit några problem tidigare med andra abonnemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...