Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera titlar med Handbreak


Mr Olson

Rekommendera Poster

Hej,

 

Är det någon som vet om man kan köra in mer en en titel till en fil i handbreak?

 

Som det är nu så har jag en skiva som har 89 titlar och det blir således 89 filer på 1min vardera vilket ju är lite opraktiskt. Eller finns det något annat bra program (som är gratis) som kan lösa uppgiften.

 

//Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många nyare dvd är kodade med en massa skräptitlar bara för att göra det avigt att rippa dem. Jag har sett drygt 100 titlar vid enstaka fall, alla då filmlånga... Kanske har du något liknande. Handbrake letar om möjligt upp den korrekta kodningen, men lyckas inte alltid. Ibland får man en film där scenerna ligger huller om buller. Det är för övrigt olagligt att knäcka kodade medier till och med om man äger själva dvd:n, eller vad det nu är för medium. Men det kan man kanske strunta i om man äger sin film och inte fildelar den, tycker jag. Om det nu verkligen handlar om minutlånga snuttar får du lägga in dem en och en i kön. Sedan kan du foga samman filmerna i MPEG Streamclip, där man lägger alla i en "batch".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Är det någon som vet om man kan köra in mer en en titel till en fil i handbreak?

 

Som det är nu så har jag en skiva som har 89 titlar och det blir således 89 filer på 1min vardera vilket ju är lite opraktiskt. Eller finns det något annat bra program (som är gratis) som kan lösa uppgiften.

 

//Mattias

 

Är det inte så att det är bara extramaterial och menyfilmer du ser?

När jag rippar av mina Dvd filmer får jag också upp en lång rad med små filer men EN av dom är lika lång som filmen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker göra livslängden lite längre på min lilla dotters skivor (blir lite för repigt lite för snabbt) så det är massa små filmer på samma skiva och varje liten film blir en egen title.

 

Provade streamclip och det verkade funka att få ihop det till en film igen, även om det blir lite omständigt att behöva göra fler moment.

 

//Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...