Silverfox Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Det blev ingen Retinaskärm på den nya MBP 13" men det blev USB 3, FW-, TB-ingångar och en FaceTime-kamera och vad blev det mera? Jag ser inga andra skillnader. Någon som har bättre koll på den gamla modellen mot den nya än vad jag har? Vad är mera nytt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Det blev ingen Retinaskärm på den nya MBP 13" men det blev USB 3, FW-, TB-ingångar och en FaceTime-kamera och vad blev det mera? Jag ser inga andra skillnader. Någon som har bättre koll på den gamla modellen mot den nya än vad jag har? Vad är mera nytt? FW fanns redan innan. TB fanns redan innan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Jasså? Där ser man. Inte änns det var nytt. Då var det inte så mycket nytt då alls då med 13"? Rättar mig själv. 720 p på FaceTime-kameran, nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Jasså? Där ser man. Inte änns det var nytt. Då var det inte så mycket nytt då alls då med 13"? Rättar mig själv. 720 p på FaceTime-kameran, nytt. Jag är faktiskt osäker på om HD-kameran är ny eller ej. Min magkänsla säger att den fanns i förra versionen på MBP också. Dock är HD-kameran en nyhet på Macbook Air. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Jaha, så inget är nytt då? Det är bara MBP 15" som har fått nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cpunk Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Nåja, USB 3, bättre grafik, Core i7 som standard i den bättre modellen, större hårddisk, snabbare RAM, så att säga att 13" är oförändrad är fel. För en som inte är så insatt men funderar på att fynda en MBP av den äldre modellen; hur är RAM snabbare på den nya datorn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 1339566807[/url]' post='1547932']Nåja, USB 3, bättre grafik, Core i7 som standard i den bättre modellen, större hårddisk, snabbare RAM, så att säga att 13" är oförändrad är fel. Okej, lite ändringar där. Bra. Är allt förutom Ci7 i 15" som du räknade upp i 13" ? Jag har samma ide som Cpunk, en polare ska köpa en 13" och undrar om det är någon vits med att köpa den senaste eller jaga den äldre för att komma lite billigare undan. Men allt är nu en smaksak vad man vill lägga pengar på. Som ni ser har jag ju inte kollen på varken den nya eller den gamla. Jag äger ingen MBP själv och dotterns är från 2010. Tack för all info. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cpunk Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Ok tack. Gör det stor skillnad? Annars har Macworld skrivit om det här. http://macworld.idg.se/2.1038/1.453866/sa-snabba-ar-nya-macbookarna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerb Posted June 13, 2012 Share Posted June 13, 2012 Nåja, USB 3, bättre grafik, Core i7 som standard i den bättre modellen, större hårddisk, snabbare RAM, så att säga att 13" är oförändrad är fel. Rätta mig gärna om jag skulle ha fel, men core i7 har väl ändå varit standard i den bättre modellen av 13" sedan början av 2011. Facetime HD cameran är för övrigt gammal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.