Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa lösa tangenter till nya MacBook Pro?


simtaxman

Rekommendera Poster

Hej!

 

Som de flesta antagligen noterat kom en ny version av MacBook Pro i går. Priserna här i Sverige är skyhöga

och jag har en kompis som ska till USA snart. Är det möjligt att köpa en där och sen få tag i lösa tangenter

eller eventuellt ett helt set med svenska tangenter för att byta ut? Själv stör jag mig inte särskilt mycket eftersom

jag inte tittar på tangentbordet när jag skriver men när till exempel min flickvän ska låna så kan det ställa till

med problem. Jag känner att jag vill byta ut tangenterna och inte sätta dit klisterlappar eller någon lösning åt det hållet

för jag vill fortfarande se bakgrundsbelysningen och tangenterna ska vara svarta.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg på kanske 8-10% sales tax på de amerikanska priserna och sedan 25% moms i den svenska tullen så ska du se att priserna inte skiljer nämnvärt.

 

Sedan har du i Sverige ett års garanti och tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. I USA bara ett års garanti och det är möjligt att du behöver skicka den till USA för garantireparation. Apple har i och för sig hittills varit hyggliga och låtit dig göra garantireparationer i Sverige, men det kan ju ändras när som helst.

 

EDIT: Har för mig att den (numera) näst senaste modellen kräver att man byter hela "top case" med tangentbord och allt. En dyr operation med andra ord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Har för mig att den (numera) näst senaste modellen kräver att man byter hela "top case" med tangentbord och allt. En dyr operation med andra ord...

Enstaka tangenter kan man väl ändå byta precis som vanligt?

 

 

Dvs bara pilla upp dom och trycka tillbaka på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enstaka tangenter kan man väl ändå byta precis som vanligt?

 

 

Dvs bara pilla upp dom och trycka tillbaka på plats.

Visst, men då måste du sätta dit samma sorts tangenter. Kolla hur det ser ut runt returtangenten, exempelvis:

macbook15unibodytop.jpg

Screen-shot-2011-03-03-at-20.44.46.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...