00andy Posted June 11, 2012 Share Posted June 11, 2012 Helt enkelt som rubriken säger: Vill avinstallera Lion av olika orsaker. B.la så har min halvklena MBP late 2009 klara problem med att vara såpass problemfri och rapp som den var med Snow Leopard. Antar att lösningen inbegriper installationsskivorna,men tyvärr så lånade jag ut min SL-uppdatering till en person som hade den dåliga smaken att dö. (sant,och väldigt ledsamt av helt andra orsaker än mitt lyxproblem,men livet går vidare för oss andra-hoppas jag..) Provade med min Mammas MBP:installtionsskivor som är versionen efter min: 2010 isf late 2009. Verkar inte vara så poppis hos min Mac...Undrar om det finns ngt magiskt vis att avinstallera ,likt Flash eller andra program. Tacksam för svar såklart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Det du behöver göra för att bli av med Lion är att formatera hårddisken och sedan installera SL igen. För det behöver du skivan. Skivorna som följer med en Mac vid köp är system-specifika, så där har du anledningen till att det inte fungerar med din mors skivor. Du behöver få tag på en SL-skiva helt enkelt. De som tidigare såldes i butik passar i alla Macar som stödjer SL och är det du borde försöka få tag på. Jag har en liknande modell som din. MBP Late 2009, och har inga som helst problem med Lion. hur mycket RAM-minne har du, och exakt vad för problem är det du har egentligen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.