Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Smygupdatering av iMac / Mac Pro?


Jexyman

Rekommendera Poster

Trist att det inte blev någon ny Mac Pro eller iMac. Jag behöver verkligen ett kraftpaket. Blev det något smyguppdatering av dessa? IvyBridge t.ex? Ser ju att det står "Nyhet" på Mac Pro fliken på Apple.com!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad hände med iMacen? Väntat sen december med att köpa ny. Sjukt besviken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pontus.tornblom

Verkar som vi fått uppdaterad MacPro ändå. Någon som har koll på vad som ändrats, känns som man kan få 12-core för vettigt pris nu.

MacPro på Apples site

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen IMac denna gång !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här lite om blygsamt uppdaterad Mac Pro. "... minor processor bumps and an increase in the standard RAM to 6GB in the least expensive configuration ..."
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att de skriver "Nyhet" haha....

Här lite om blygsamt uppdaterad Mac Pro. "... minor processor bumps and an increase in the standard RAM to 6GB in the least expensive configuration ..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här lite om blygsamt uppdaterad Mac Pro. "... minor processor bumps and an increase in the standard RAM to 6GB in the least expensive configuration ..."

 

 

Vilken grym Nyhet/uppgradering !!

 

 

 

:rockapa: :rockapa: :rockapa:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst eyeMac

Är också grymt besviken över den näst intill obefintliga uppdateringen av Mac Pro. Hade hoppats på en uppdatering med senaste Ivy Bridge och ett Radeon HD 7970 grafikkort. Hade även funderat på att byta till iMac en tid men den fick ingen uppdatering alls. :( Blir att vänta till 2013, alternativt beställa nya MacBook Pro med retina display i väntan på bättre tider. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så dåligt att sverige - ukraina matchen bleknar i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att iMac får sig en uppgradering ganska snart. Men att man valde att inte presentera det samtidigt som de bärbara nyheterna. Det är ju så Apple brukar göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också att iMacen kommer att smyg uppgraderas till iVy Bridge relativt snart och det sker nog inte med buller o bång. att de skulle trycka in en retina skärm på 27" får nästan anses helt orimligt än så länge med tanke på vad den kan komma att kosta.

 

Läste på idg.se att någon chef på Apple hade sagt att iMac ska uppgraderas först 2013 & det måste ju vara en nyhet som är den största av dem alla. Inte att den ska uppgraderas utan att någon på Apple säger det (om det nu är sant) Dom säger ju aldrig något sådant hehehehe

 

Se en maxad iMac så här: i7 3,4GHz, 27", 16GB ram, 2Gb gfk, SSD.

Apple har ju inget annat som slår den konfigurationen (okej, MP pro då men den saknar TB bla.), så rent tekniskt sett, varför ens släppa något "fetare" egentligen? Visst kan man sätta i en i7 3770 CPU baserad på Ivy men den är knappast direkt avgörande om du kan köra ett program eller inte.

Det som skulle vara en riktigt BOMB är om de pressade in ett riktigt Gfk ist. för M-version men det vet vi ju alla att det kan knappast hända pga de fysiska begränsningarna.

 

Kort o gott, så tycker jag att iMacen fortfarande är väl bra tilltagen och den kommer fungera länge till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David Pogue, New York Times teknikreporter,

skiver att en Apple-chef han talat med

om denna frustration över de stationära Macarna

svarade att ny iMac och Mac Pro är på väg men inte förrän 2013.

 

OK Så 2013 så får vi se ett nytt Grafikkort USB3 och Thunderball kontakter då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att iMac får sig en uppgradering ganska snart. Men att man valde att inte presentera det samtidigt som de bärbara nyheterna. Det är ju så Apple brukar göra.

 

Jag hoppas verkligen det! Jag var fullt inställd på att slänga iväg en beställning på en ny iMac idag. Ni kan ju ana min besvikelse att inte iMac uppdaterades. Och jag är verkligen i behov av den dator NU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JollyJumper

Tror också det. Jag menar, om dom väntar till 2013 så lär ju försäljningen av denna sjunka ganska markant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att de hade fullt upp med att presentera allt det andra hade det gått en halvtimme till för att slänga in en ny Pro och en ny iMac. Det hade inte gått så de valde godbitarna ( enligt dem... ) Det har ju hänt förr att det har rasslat till en kort tid efteråt med mer nyheter. Jag kan inte för allt smör i småland tro att INTE det kommer nya iMacar pronto.....chockadskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas verkligen det! Jag var fullt inställd på att slänga iväg en beställning på en ny iMac idag. Ni kan ju ana min besvikelse att inte iMac uppdaterades. Och jag är verkligen i behov av den dator NU.

 

Samma här. Tråkigt. Vad ska man göra nu. Köpa en "gammal" iMac, köpa en Macbook pro eller sitta kvar på min gamla macbook alu och vänta på en ny iMac??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitt kvar. De måste släppa nya iMacar innan Mountain Lion släpps, eller möjligen i samband med släppet. Det nuvarande modellen är ju tämligen gammal - men iofs snabb.

 

Ja, jag hejdar mig ett tag till. Men har inte iMac uppdaterats framåt hösten, kanske det blir en Macbook pro och en extern skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag hejdar mig ett tag till. Men har inte iMac uppdaterats framåt hösten, kanske det blir en Macbook pro och en extern skärm.

 

Det blir morsomt!borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir morsomt!borstatanderna.gif

 

Ja vi får väl se vad som händer.fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man göra om man är i desperat behov av en Mac pro men inte vill punga ut äckliga 24 papp för en halvsunkig.

 

Är lite svårt att få plats med 3-4 PCIe kort i en ipad eller macbook pro.

För oss som jobbar med musik och vill använda ett sunkigt jävla usb interface eller firewire interface finns inget alternativ.

PC är inte för musikproduktion. Förvisso går det att köra en hackintosh men vem fan orkar krångla.

Alternativt köra Cubase finns inte på kartan. Särskillt inte om man vill köra Logic. Protools funkar också mindre bra på en PC

 

Blir så jävla lack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tim Cook bekräftar ny Mac Pro

Efter måndagens besvikelse hos Mac Pro-fans har Apples vd Tim Cook i ett mejl bekräftat att Apple faktiskt jobbar på en riktig uppdatering av den stora Macen.

Det verkar nu som att Apple har insett allvaret i situationen och att risken att många användare av Final Cut Pro och Apples andra proffsprogram byter till andra plattformar är verklig.

 

Tim Cook har nämligen svarat på ett mejl från Facebook-gruppen ”We Want a New Macpro”, där han direkt bekräftar att Apple faktiskt jobbar på ”något riktigt häftigt”

 

An email from Apple CEO Tim Cook confirms that the company is indeed working on a professional-level Mac to be released sometime in 2013, allaying current Mac Pro owners' fears that the desktop has reached its end of life.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad ska man göra om man är i desperat behov av en Mac pro men inte vill punga ut äckliga 24 papp för en halvsunkig.

 

Är lite svårt att få plats med 3-4 PCIe kort i en ipad eller macbook pro.

För oss som jobbar med musik och vill använda ett sunkigt jävla usb interface eller firewire interface finns inget alternativ.

PC är inte för musikproduktion. Förvisso går det att köra en hackintosh men vem fan orkar krångla.

Alternativt köra Cubase finns inte på kartan. Särskillt inte om man vill köra Logic. Protools funkar också mindre bra på en PC

 

Blir så jävla lack.

 

Antingen köper man en beggad för typ 10k ( http://www.blocket.se/stockholm/Mac_Pro_2x2_8GHz_Quad_Core_Intel_Xeon_40343591.htm?ca=1_9&w=3 verkar inte så kass ändå). Dyra minnen men bra med pci-space och den sitter ändå på 8 st 2.8GHz-kärnor. Funkar rätt bra för de flesta.

 

eller så köper man en rätt så bra för 29k (minus studentrabatt som faktiskt gör stor skillnad på en så pass dyr maskin, rätt enkelt att fixa :) ). 6-core:n är galet prissänkt nu jämfört med före "uppgraderingen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...