Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp iPhone 3Gs, låst till Tre


noname93

Rekommendera Poster

Tja, ska imorgon köpa en begagnad iPhone som jag hittade på blocket. Eftersom den är låst till tre och jag vill använda tele2 undrar jag hur det ser ut på jailbreak-fronten. Jag hittade denna sida där det står vad som krävs för att låsa upp iPhone: http://iphoneguiden.se/las-upp-ios-5-med-ultrasn0w/ . Är den aktuell? Den artikeln är ju från oktober så den är ganska gammal. IPhonen jag ska köpa har iOS 5.0.1, vad tror ni, kmr det va möjligt att låsa upp den?

 

Säg att det inte kommer gå, och jag vill låsa upp den hos Tre, kommer detta vara möjligt? Jag har hört att man måste ringa dem och så skickar de ett brev osv. Men om mobilen inte är registrerad på mig så hur ska jag då gå tillväga? Kommer det gå om jag besöker en Tre-butik???

 

Behöver svar asap då jag vill verkligen köpa den imorgon :)

 

Tack på förhand för hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att Tre vill att den ursprungliga ägaren beställer upplåsningskod, sen så får det inte vara bindningstid kvar om den är köpt med ett abg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jäääklar va dyrt det var!

 

Aja tack båda för svaren, det spelar ändå ingen roll för säljaren ställde in :P Ska leta efter en upplåst iPhone hädanefter, blir nog enklast så :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en iPhone 3gs på blocket får något år sen som var låst till Telenor men när telefonen var ett år gammal kunde jag låsa upp den utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från tre.se:

 

Låsa upp mobil.

 

Är du kund hos oss idag kan du beställa kod för upplåsning av mobil på telefonnummer 0735-300 584.

En operatörskod kostar 350 kr och avgiften läggs på din kommande faktura.

 

Bindningstid och kontantkort

 

För att få låsa upp en telefon behöver bindningstiden på abonnemanget som telefonen köptes med ha löpt ut

och det får inte finnas några obetalda fakturor kopplade till ditt kundkonto. Har du köpt telefonen kontant

så behöver du skicka en kopia på inköpskvittot till oss.

 

1-3 veckor

 

En operatörskod skickas ut inom 1-3 veckor beroende på om vi har den i lager eller om den behöver beställas

ifrån tillverkaren. Är du inte kund hos oss är du välkommen att besöka en 3Butik för att beställa operatörskoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...