Sirmerlin Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Har haft detta återkommande problem med Felia. Länkstatus: Kontaktar DHCP server... Trots det så fungerar ju internet smärtfritt men dock lite segt. Fick förordning att aktivera DHCP server... i thomson gui men hittar dock ingen information om detta. Så en har ringt supporten, fått ordnat en ny hårdvara. Och efter ett par dagar utan problem. så slutade det hela å fungera. Då höll den på uppgradera sig (blå lampa). Efter en kvart starade den om. Då hade Internet lampan slocknat. Och sen två veckor tillbaks håller tgn på sökt sin dhcp server... men förgäves. Är det då nån här som har en aning om hur man skall lösa detta? För det är ju tydligt att, det inte är dom egna datorerna som är boven i dramat utan tgns programvara som inte hittar DHCP server på nätet. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sirmerlin Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Modell TG789 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Felet ligger hos Telia och/eller modemet/routern som är deras hårdvara. Det finns inget som du själv kan "åtgärda" utan det är felanmäla/reklamera till Telia som gäller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted June 12, 2012 Share Posted June 12, 2012 Hittar du ingen inställning så är det enda du kan göra en total återställning av alla inställningar på din TG789. Hjälper inte detta så ska du ha nya hårdvara från Telia. Bara att ringa och vara bestämd. Gör: Öppna web-interfacet 192.168.1.1. eller 192.168.1.254 Klicka på "Thompson Gateway" till vänster i menyn. Klicka på "Återställ min Thomson Gateway" Bekräfta genom att klicka på "Ja" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sirmerlin Posted June 13, 2012 Author Share Posted June 13, 2012 Enligt samtal igårkväll med supporten Telia har problem med programvaran i Tg789. Felet uppstod i vinterns programvaru-uppdatering. Gäller samtliga kunder som sitter med denna modell. Vilket kommer att lösas med en uppdatering under sommaren, enligt utsago från kundtjänst. Ock så enligt dom kommer service och underhåll ske löpande, vilket kan få latency att märkas av nattetid, även digitaltv påverkas. Vilket en redan märkt av på 7:an och Discovery. Problemen som uppstår har inget med det egna nätverket eller egna datorer att göra, för ansvaret ligger på tillverkaren av programvaran till thomson TG789vn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.