kaffemax Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Min iPhone 4s verkar ha något problem med 3G radion, på morgonen försöker jag starta 3G men det vill aldrig hoppa igång. Antingen måste jag starta om telefonen eller sätta på flygplansläget sedan stänga av det. Egentligen tar det inte så lång tid men efter att ha haft det i princip sedan jag bytte från comviq kontant till Tele2 kompis surf som är sedan i januari börjar det bli rätt irriterande. Detta brukar även hända om jag stängt av 3G under dagen då jag jobbar. Sedan när jag vill sätta på mobildatan så måste jag göra samma sak. Vad tror ni? Är det fel på simkortet eller iOS 5 eller vad är det för fel? Jag har testat att återställa iPhone flera ggr utan resultat... Ska man ringa Apple eller tele2? Tacksam för svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Jag provade att stänga av wifi nu och 3G gick igång av sig själv men det tog ca 10-15 min ska det ta så lång tid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Är det bara jag som har detta problemet eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Nej, Tele2 är stundvis överbelastat. Detta händer mig med lite då och då Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Nej, Tele2 är stundvis överbelastat. Detta händer mig med lite då och då Ja det kan det kanske bero på, jag har märkt en sak om jag har wifi igång och 3G samtidigt efter ett tag stänger jag av wifi då har 3G kommit tillbaks igen riktigt konstigt tycker jag... Har detta med problemet att göra ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Problemet är att Tele2's 3G nät är överbelastat. När mitt mobilsurf inte vill fungera brukar jag stänga av 3G och testa med Edge över 2G, brukar fungera... Kontakta Tele2 och fråga vad de tänker göra åt problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaffemax Posted June 6, 2012 Author Share Posted June 6, 2012 Problemet är att Tele2's 3G nät är överbelastat. När mitt mobilsurf inte vill fungera brukar jag stänga av 3G och testa med Edge över 2G, brukar fungera... Kontakta Tele2 och fråga vad de tänker göra åt problemet. Ja kanske ska testa med EDGE idag och se om det blir någon skillnad. Ska även ringa till Tele2 i morgon och se vad de säger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.