Tankadin Posted June 5, 2012 Share Posted June 5, 2012 Ja min nya, fina, vita iPhone 4s åkte i backen en enda gång, den enda gången jag inte hade skal på och PANG så är hela frontglaset sprucket. Jag kan fortfarande använda den felfritt men känns olustigt att dra fingret över sprickorna då de känns djupa och vissa skarpa. Har kikat på youtube-videos där de demonterar och monterar ihop en iPhone 4S och jag känner mig bekväm med att reparera den själv, MEN.. finns ju massvis med siter som säljer skärm. Och för det mesta är det skärm, digitalizer, touch, lcd m.m... så vad är nu detta? Är det nån som beställt och bytt själv? Jag vill INTE lägga ut pengar på nån kines-kopia som har sämre upplösning, dåligt ljus etc utan en likvärdig original med behandling etc. Snälla hjälp mig med länkar och gärna vetenskap, inte teorier att "den här är NOG bra". Så vitt jag förstår så ska jag köpa en komplett front med skärm och glas etc eftersom limmandet verkar vara ett hassle.. Hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kvick10 Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Jag tycker inte att du ska byta den själv, du måste va väldigt teknisk och du ska definitivt inte följa en youtube video, men ditt val. Lämna in den istället rekommenderar jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iPhoneReservdelar.se Posted June 6, 2012 Share Posted June 6, 2012 Hej! Du ska köpa komplett (glas touch lcd) annars blir det inte bra. 4s är mer koplicerad än 4 men känner du dig bekväm så är det bara att köra på Stressa inte genom räkna med att det kan ta en timme eller så så förbered så att du har tid. Följ gärna en video och ta det steg för steg så glömer du inget. Förbered ett system så att du vet vart skuvarna satt, många liknande dock ej lika dana. Vi garanterar samma kvalitet och upplösning på våra paneler. Besök gärna vår webshop, vill du inte utföra jobbet själv så erbjuder vi även denna tjänst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sawert Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Tyvärr finns det inget annat än kinakopior då Apple inte säljer reservdelar. Däremot är varken ljus eller upplösning märkbart sämre på dessa. Jag har bytt skärm tre gånger på min iPhone 4 dock, sen om det beror på mig eller kvalitén på skärmarna efter den första låter jag vara osagt (men den har varit i backen). Vad jag förstått så kostar en skärm ~600-700 kronor. Sen behöver du verktyg, helst en iPhoneverktygssats för torxskruvarna och något att lyfta av skärmen med. Säg att du får ge 100 kronor för detta. Utöver detta så riskerar du att få ett dåligt byte, ev. förstöra delar etcetera för ~800 kronor. När jag har bytt min skärm har jag gjort det för 1200 kronor men sett att det finns ännu billigare på t.ex. Blocket (med garanti). Bor du i Stockholm, Göteborg eller Malmö (eller vill skicka telefonen) rekommenderar jag http://iphonereparation.se/, det är grymt värt att låta någon annan göra det åt dig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.