Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reperera iPhone 3Gs med trasig antenn?


noname93

Rekommendera Poster

Tja!

 

Jag sitter på en mobil som gör mig fett irriterad så nu har jag tänkt uppgradera mig till den nya iPhone. Jag tänkte se och vänta om den kommer nu den 11e eller om vi får se den till hösten. Då jag inte står ut med min mobil som jag har just nu tänkte jag att jag skaffar en 3Gs i väntan på nya iPhone om den inte kommer ut snart.

 

Jag sökte lite på nätet och hittade en 3Gs med en trasig antenn som jag tänkte köpa och försöka reperera själv och på så sätt få en iPhone för under tusenlappen.

 

Nu kommer vi till mina tre frågor:

1. Använder iPhone 3Gs vanligt simkort eller har den micro-sim?

2. När tror ni vi får se den nya iPhonen? Blir det nu till WWDC eller får vi vänta tills hösten som förra året? Vad säger ryktena?

 

3. Tror ni att en sådan operation som jag nämnt är möjlig för en vanlig inte speciellt erfaren människa? Var hittar jag isf antenn och en bra manual som beskriver tillvägagångssättet?

 

Tack på förhand för alla svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.vanligt simkort.

2. Tror det blir till hösten, har inte hört/läst ett enda rykte ang. ny iphone på WWDC.

3.vet ej. har en polare som tog sönder sin iphone med en liknande operation, när han skulle sätta tillbaka allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret!

 

Ytterligare en fråga, går det att låsa upp en operatörlåst 3Gs via jailbreak? Funkar det med iOS 5??

(Mobilen är låst till tre och jag vill använda tele2)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Mycket av telefonen ska ut för att byta antenn, den sitter klistrad på baksidan av loudspeeker, som även inehåller dockkontakten.

Tycker det är konstigt att anten är sönder, låter som att det är mer sanolik att telefonen inte har mottagning och felet ligger annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för svaret!

 

Ytterligare en fråga, går det att låsa upp en operatörlåst 3Gs via jailbreak? Funkar det med iOS 5??

(Mobilen är låst till tre och jag vill använda tele2)

 

Ja du kan låsa upp den via jailbreak.

 

Det funkar med ios 5.1.1 (frågade min polare, so har gjort det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Trasig antenn" kan ju lika gärna vara stöldspärrad, be om imei innan köp och kolla med operatören den är låst till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...