Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nya reklambannern = idioti

andka771

Recommended Posts

Hur tänkte ni när ni la till den nya reklambannern som skjuts ut från sidan?

På en 13" Mac gör den hela sidan totalt oläsbar och det är fruktansvärt irriterande när man manuellt måste klicka bort den, bara för att behöva göra om samma sak nästa gång man klickat på en ny länk.

TA BORT DEN OMDELBART, SNÅLJÅPAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Den förstör hela sidan.

Om den inte är borta inom en vecka kommer jag överge Macworld.se, för jag kan omöjligt stå ut med detta!

• Replies 63
  • Created
  • Last Reply

joque.

Tack för tipset. Skönt att slippa tramset. Nu fattas det bara att någon lyckas få till något som funkar även på paddan. Där är det om möjligt ännu mer irriterande med alla annonser som tar upp stora delar av skärmen. Eller finns det något som jag missat…?

joque.

Tack för tipset. Skönt att slippa tramset. Nu fattas det bara att någon lyckas få till något som funkar även på paddan. Där är det om möjligt ännu mer irriterande med alla annonser som tar upp stora delar av skärmen. Eller finns det något som jag missat…?

På paddan surfar man bäst i Mobile-läget (alltså här på forumet). Minimalt med annonser.

Den som skapade Adblock ska ha en kyss.

Jag donerade 5 dollar till Mr Adblock och tackar er andra för bra tips. Skönt att kunna styra någonting här i livet...

Macuser pro

Kan någon fr IDG berätta om dom har tänkt att ha den där bannern eller är det något test?? Om den ligger kvar så är det slut med att surfa in och kolla "nyheterna".

Ett alternativ att rensa enbart forumet i Safari är mikaellq:s eminenta stilmallar. Länk här. :)

This.

Håller med! Irriterande banner.

OM ni kör Safari har en av medlemmarna på forumet tagit fram ett litet script som tar bort allt onödigt. Den är värd GULD! Med den så finns ingen reklam och inga tomma rutor där reklamen skulle ha varit.. men säg inget till forumledningen....borstatanderna.gif

https://forum.macworld.se/topic/148544-stilmallar-foer-mac-world-forum/

Funderade på om jag skulle förlänga min prenumeration eller inte. Vet att detta inte påverkar tidningen men är man så jä--a dum att

man lägger in sådan här skit vet man aldrig vad som händer med det tryckta forumet.

Så länge denna banner finns kvar vägrar jag prenumerera.

Tack för en eminent tråd!

Citat från företaget som står för tekniken till reklamen: "Skapa upplevelser och engagemang med PlayAd". Ja, tack för den fantastiska "upplevelsen" (det saknades bara lite blinkande text och en högljudd truddelutt vid varje sidvisning, men det ordnar ni säkert till nästa reklamkampanj). "Engagemanget" från min sida består i att bojkotta er för alltid. Frågan är vem på IDG som förhandlat med dessa. Snacka om att skjuta sig i foten.

"Finns det inte en risk att besökarna störs av ett så stort format?– Nej, det krävs en aktiv handling för att öppna formatet."

http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3127852.ece

Vilka j-a tomtar, det här var faktiskt en av de mest störande annonser jag sett. Den aktiva handlingen blir att så fort som möjligt få med annonserna i sin AdBlocker.

Jag drog ett mail till redaktionen... Klicka "Kundservice" längst upp och väl mailadressen för macworld.

Jag håller med om att den nya reklmbannern är klart irriterande. Men än värre är att man blir helt konfys av att det är 5 olika banners som har rörliga objekt. Dessa är spridda över hela sidan och gör det hart när omöjligt att koncentrera sig på innehållet som ska finnas någonstans där i mitten av sidan...

Skönt att någon redan dragit igång en tråd mot den [ruskigt elaka ord] bannern !- kan bara hålla med de som önskar se denna puts veck!- känns lite som om den i praktiken bara orsakar ett vidare intresse i att blockera annonser på det hela ..

Så här ser min vision av MW.se..............Ingen reklam och inget elände!pompoms.gif Använd scriptet jag hänvisade till. Se bild

post-363-074110800 1338969762_thumb.png

post-363-098625800 1338974928_thumb.png

mickekling

Inget mer MacWorld.se förrän den reklamen är borta. På min MBP 13" blir sidan ändå oläsbar.

ByeBye...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...