Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imovie


Rikset

Rekommendera Poster

Hej,

Söker igen hjälp i detta utmärkta forum från en tydligen inte helt begåvad användare...

 

Har klippt ihop semester filmer till ett "epos" i Imovie. Tyvärr blev filmen lite lång trots idogt klippande, 48 min drygt. Gjorde samtidigt en filmtrailer till denna. Nu till problemet.

Trailern är färdig och sparad (alltså "projekt slutförd"). När jag försöker göra samma sak med "eposet" skulle det ta ca 11-12 timmar att göra. Känns som en ganska lång tid men jag lät datorn stå och tugga ett bra tag men till slut kom ett felmeddelande fram och det gick inte.

Hur skall jag spara den långa filmen så att den finns i datorn? Annars ligger den ju kvar som ett "ofärdigt" projekt i projektbiblioteket.

Skall den sparas via iDvd, och då brännas på en skiva? Men då ligger den ändå kvar som ett ofärdigt projekt?

Intentionen var också att spara trailern och "eposet" tillsammans så de kommer efter varandra i samma "fil". I min värld blir det ju svårt eftersom jag inte kan slutföra "eposet"? Hur lyckas jag med det?

Hoppas jag beskrivit problemet någorlunda och tar tacksamt emot svar.

 

Med vänliga hälsningar

 

Jan Eriksson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Piratkapten

Detta är nog inte till hjälp men min syster hade också en gigantiskt projekt som skulle ta 5h att göra. Precis som för dig låste det sig. Jag testade att göra det på min dator (nästan likadan, dock 8GB ram istället för 2) och då gick det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...