gorancarlsen Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Vid olika tillfällen på dygnet hörs en signal "Elektroniskt" i min iPhone 4. Det visas inget meddelande på skärmen. Jag vet inte vad det handlar om. Har gått igenom e-post, Kalender och alla notiser utan att få svar på vad det är som triggar detta. I min iPad har detta aldrig hörts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiplon Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Antar att du felsökt ordentligt genom att stänga av alla platstjänster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorancarlsen Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Vad har platstjänster med detta att göra? Trodde snarare att det var Notiser som kunde hitta på något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Och du har inte haft Facebook påkopplat eller något? Facebook kan ju göra så telefonen låter när man får ett meddelande eller statusuppdatering eller så. Det stängs inte av i telefonen utan i inställningarna på ens konto på Facebook. Eller så är det något annat socialt nätverk eller app för ett socialt nätverk eller internet-tjänst som åstadkommer det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorancarlsen Posted June 3, 2012 Author Share Posted June 3, 2012 Och du har inte haft Facebook påkopplat eller något? Facebook kan ju göra så telefonen låter när man får ett meddelande eller statusuppdatering eller så. Det stängs inte av i telefonen utan i inställningarna på ens konto på Facebook. Eller så är det något annat socialt nätverk eller app för ett socialt nätverk eller internet-tjänst som åstadkommer det. Är inloggad på Facebook hela tiden. Ska kolla detta. Tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiplon Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Vad har platstjänster med detta att göra? Trodde snarare att det var Notiser som kunde hitta på något. Stäng av notiserna också då, och prova det enbart innan du går vidare. Men det är ju i Inställningar -> Platstjänster, som aktiverar GPS-funktionen för att hela tiden fastställa din ungefärliga plats! Om jag hörde mystiska signaler på min telefon så vore de det första jag skulle tänka på, att avaktivera funktionen. Facebook ligger ju också där. Tänker att detta är grundbasic-tips, å andra sidan så kan man inte tolka utifrån din fråga om vilken nivå på svar som du förväntar dig. Hjälper det inte att avaktivera, så får man gå vidare..... Huvudsaken är väl att man gör en felsökning i taget och inte felsöker allt samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorancarlsen Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Tror jag hittade orsaken nu i kväll. När jag får epost plingar det till. Ska kolla genom att skicka till mig själv nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorancarlsen Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Klantigt av mig att inte hitta felkällan. Jag hade satt att det skulle vara signal vid nytt epostbrev Link to comment Share on other sites More sharing options...
climacx Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Klantigt av mig att inte hitta felkällan. Jag hade satt att det skulle vara signal vid nytt epostbrev Snyggt jobbat! De egenförvållade felen är i regel mycket svåra, om inte allra svårast, att felsöka. Sen krävs det självkritik (åtminstone en uns), också den en bristvara. Och dessutom en skaplig portion mod att erkänna felkällan. Du har båda. +1 från mej, som oblygt erkänner att jag fick mej en dagsdos av gott skratt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.