Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lyckas ej sända e-post från min iMac 21.5"


hansmoos

Rekommendera Poster

Vi har tre E-mailadresser från Telia, en för mig, en för min fru och en gemensam.

 

På min iMac 27” har jag lagt in alla E-mailadresser från Telia. Alla fungerar för såväl mottagning som sändning med Mail 5.2 och har också fungerat i tidigare versioner av Mail. (Dessutom har jag sen gammalt en fungerande G-mailadress.)

 

På min frus 21.5” iMac har jag lagt in samma adresser. Det gör att inkommande mail hamnar på båda datorer, det är också meningen.

 

Men nu kommer problemet. Det tycks vara helt omöjligt sända mail från iMac 21.5”, trots att kontona är inställt exakt som på 27”-datorn. Vid varje sändningsförsök kommer meddelandet:

 

Kan inte skicka brev med servern mailout.telia.com

 

Anslutningsgranskaren visar status grönt. På ”mailout.telia.com” står det att ingen inloggning krävs, på övriga att anslutning och inloggning lyckades.

 

Samma resultat fås från de andra kontona.

 

Jag har försökt ta bort adresserna så nära som på en, ingen skillnad, lägga in ”mailout.telia.com”åtföljd av kolon och respektive kontos användarnamn, då får jag bara veta att det inte går att ansluta till dessa.

 

Jag har senaste version av såväl OSX som Mail, kört skivprogram, gjort omstart m.m. men inget hjälper.

 

Vad gör jag för fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...