Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ihop med att jag gå över till MAC, är FinalCut Pro ett bra val ist för


kristofer86

Rekommendera Poster

kristofer86

Ska lämna PC och gå till MAC nu i sommar, använder datorn till 90% bara till Foto & Videoredigering.

I dagsläge använder jag Premiere PRO och AfterEffect för filmer.. men upplever att jag behöver båda för att bli nöjd med mitt resultat, och därför funderar jag på FinalCut PRO, nu när en ny värld öppnas.

 

Eller vad säger ni?

För visst skulle man kunna använda FinalCut PRO ist för att använda PP och AE ?

 

Sen är det ju kul att lära sig nya progrm också, för c.a 170kr/mån på Lynda.com, kan man ju verkligen lära sig otroligt mycket på kort tid.

 

 

Eller är det dumt att gå ifån Premiere PRO när man börjar få snurr på det? Känner att det vore skönt att klara sig med ett enda program..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

Välkommen till Applevärlden vännen. Du kommer inte att ångra dig :)

 

Final Cut är 100 ggr enklare att använda än hemska Adobe Premiere för Win åtminstone för mig som sällananvändare.

 

Det enda problemet med Apple/Mac är att det är våldsamt beroendeframkallande - även på kort tid.

 

:storkram: :storkram:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kristofer86

Välkommen till Applevärlden vännen. Du kommer inte att ångra dig :)

 

Final Cut är 100 ggr enklare att använda än hemska Adobe Premiere för Win åtminstone för mig som sällananvändare.

 

Det enda problemet med Apple/Mac är att det är våldsamt beroendeframkallande - även på kort tid.

 

:storkram: :storkram:

 

 

 

Men nu kan jag ju redan Premiere PRO och AfterEffect ganska bra, gått en del kurser i båda programmen. Men de tar sån tid, skulle vilja ha ett annat program som man kan klara sig med, därför funderar jag på FinalCut PRO, nån som har några erfarenheter av dessa program? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Men nu kan jag ju redan Premiere PRO och AfterEffect ganska bra, gått en del kurser i båda programmen. Men de tar sån tid, skulle vilja ha ett annat program som man kan klara sig med, därför funderar jag på FinalCut PRO, nån som har några erfarenheter av dessa program? :)

 

Hej! Jag sitter och redigerar i Final Cut Pro 7 och gör saker till SVT b.l.a.

Är helnöjd, testade premier men gillade det inte. Till Final Cut finns ju Motion som gör att du kan göra häftiga text animeringar. (motion köps separat)

Kan rekommendera det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Redigerar i Final Cut X och är mycket nöjd. Det har tagit lite tid att ställa om från 7an, det är ett helt annat "tänk", men när man väl kommit över den lilla tröskeln så flyter det på bra. Det är snabbt, smidigt och logiskt. För fler effekter och för att kunna redigera de effekter som redan finns behövs Motion men det är ingen större kostnad. 379 kr via App Store.

 

/Pär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...