Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera i Handbrake tar lång tid


Elving999

Rekommendera Poster

Tjipp.

 

Behöver lite tips i att använda Handbrake.

Konverterade en film på 803MB till MP4 format (671MB). Detta tog 3-4 timmar!!

Ska det ta så lång tid? Såg någonstans att det tar ca 15-30 minuter.... har jag missat något?

 

//Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat Adapter?

Den är riktigt snabb.

 

 

Testade att konvertera en fil på 500MB till en iPad2 och filen blev 300MB stor och det tog bara 8min!!!!!

Varför har du inte tipsat om detta program förut? Skäms ;)

 

Det jag sett hittills är att det verka totalt överlägset mot tex Handbrake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt lång tid även för Handbrake.. Med min fem år gamla dator tar en film knappt två timmar att konvertera. Du kan ju prova en annan inställning, du körde kanske dubbla pass? Ska du ha filen till iPhone/iPad finns förval. Sen är det nog längden i tid och inte original filstorlek som avgör hur lång tid det tar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är flera variabler som spelar in, är SD-uppösning jämfört med HD-upplösning så är det 4 ggr så mycket data exempevis.

Vilka inställningar använder du? Är det AVC-format så tar det lång tid, kräver mycket kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hade du din originalfilm och var lagrade du den konverterade? På den interna hårddisken? På ett långsamt USB-minne? Långsam NAS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hade du din originalfilm och var lagrade du den konverterade? På den interna hårddisken? På ett långsamt USB-minne? Långsam NAS?

 

 

Båda ligger på C: disken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är flera variabler som spelar in, är SD-uppösning jämfört med HD-upplösning så är det 4 ggr så mycket data exempevis.

Vilka inställningar använder du? Är det AVC-format så tar det lång tid, kräver mycket kraft.

 

 

Ingen HD-film, en DVD-rip.

Inställningarna som anvädes var de som var när jag startade Handbrake. Klickade bara i Iphone4 i högra delen av bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo så är det. PC med Windows 7.

Då har du hittat orsaken till dina problem.  :devil:

 

Du är inte litet optimistisk som ställer en Windows-fråga på ett Mac-forum. :)

Skulle inte tro att det finns många, om ens någon, här på forumet som kör Handbrake på Windows

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt Handbrake i Windows 7 och det är värdelöst. I Mac OS X fungerar det helt okej, även om det kraschar då och då.

 

Att du använder Windows ska du uppge när du postar frågor, det är underförstått att frågor handlar om Mac OS X i detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du hittat orsaken till dina problem. :devil:

 

Du är inte litet optimistisk som ställer en Windows-fråga på ett Mac-forum. :)

Skulle inte tro att det finns många, om ens någon, här på forumet som kör Handbrake på Windows

 

 

Aha. Tänkte mer att Handbrake var ett program för att kunna se film i Iphone, där var min koppling till er.

Man får väl leva med att det tar lång tid. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...