Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hårdiskutrymme saknas


mrEmilK

Rekommendera Poster

Tjäna,

 

Jag fick plötsligt ont om utrymme på hårddisken och märkte att 120 Gb saknades om man jämförde storleken på min användar-mapp och mapparna som ligger i den. Hur går detta till och hur kan jag hitta filerna som tar upp minnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har TimeMachine så lagrar den en veckas säkerhetskopiering i datorn, förutom på den externa hårddisken. Detta för att du ska kunna återhämta något som du har råkat ändra, även när du inte har den externa hårddisken inkopplad. 120Gb låter dock som väldigt mycket. I min dator ligger det på under 2Gb för en vecka. Men det kan vara så att du har tunga filmer eller annat någonstans... Observera att programmen ligger utanför din användarmapp, så det utrymme som de tar upp plus systemet och tillhörande bibliotektsfiler, backups, cachefiler etc etc, ligger utanför användarmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Om du har TimeMachine så lagrar den en veckas säkerhetskopiering i datorn, förutom på den externa hårddisken. Detta för att du ska kunna återhämta något som du har råkat ändra, även när du inte har den externa hårddisken inkopplad. 120Gb låter dock som väldigt mycket. I min dator ligger det på under 2Gb för en vecka. Men det kan vara så att du har tunga filmer eller annat någonstans... Observera att programmen ligger utanför din användarmapp, så det utrymme som de tar upp plus systemet och tillhörande bibliotektsfiler, backups, cachefiler etc etc, ligger utanför användarmappen.

Får man fråga var man hittar de filerna? Enligt Systeminformation har jag O K säkerhetskopior trots att jag använder TM. Min iPhone backupppas i molnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tydligen i cashe-mappen filerna låg gömda. Omnidisksweeper var ett suveränt gratisprogram, tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...