Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samsung Galaxy S3 vs iPhone 4S


Silverfox

Rekommendera Poster

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Så länge webbläsaren funkar är ju det mesta täckt. Jag har ett gäng appar på telefonen, men utöver en grunduppsättning på ett tiotal standardappar finns det ju inte mycket som är intressant. Text-TV, TV.nu, WoW Authenticator, Buddha Quotes, Musikappen, Safari och Mail. Viktigaste appen? Kalendern, utan tvekan. Kalenderappen är min snuttefilt och livlina, utan den klarar jag mig inte i en enda dag. Ungefär så. Inga spel, åtminstone inga jag använder. Android är säkert tillräckligt bra.

Kalendern är viktigast för mig med. Jag kör Google över hela linjen och har tillgång till allt synkat var jag än loggar in. Att jag därmed är brännmärkt som en vilda västern-ko kan jag leva med. Mina två döttrar har också Androidlurar, och vi kör Talk med varandra emellanåt. Håller faderskapet något så när opinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte ge mig in i debatten om Samsung eller iPhone - egentligen!

Även om jag aldrig skulle byta "ner" mig till en Samsung. ser framför mig vilka problem jag skulle få med kompabiliteten mellan mina enheter då. Appar som jag inte mer kan använda osv osv. Vet inte heller hur displayen återger färger osv på Samsungs nya, men på Samsungs Galaxy S2 så tyckte jag det var tröttsamt för ögonen gentemot de mer "mjuka" återgivandet på iPhone.

 

Däremot föredrar jag faktiskt iPhones 3GS gentemot 4S;en! Sålde min gamla 3;a till ett bra pris och införskaffade 4;an, naivt tokdumt tekniknördigt tänkt inser jag i efterhand. Det är väl såna som jag som hjälper till att hålla produktionen uppe och medverkar till sopberg med superdåligt miljötänk. Den gamla funkade ju bra! wub.gif (får nog skämmas lite)

 

 

Jag cyklar mycket och lyssnar då på radio, och med min gamla iPhone kunde jag öka/sänka volymen genom att bara sticka ner handen i fickan och direkt på telefonen känna hur jag skulle göra. På 4S;en sitter volymknapparna separerade och det är mycket svårare att volymkontrolla med fingerspetsen. Det är en liten löjlig detalj eg, men viktig för mig. Rent designmässigt så gillade jag nog också de mer rundade formatet på 3;an. Rent estetiskt så var faktiskt 3;an snyggare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan faktiskt inte uttala mig om hur en Android funkar bra eller inte. Jag har aldrig ägt någon och inte heller provat någons. Det har varit iPhone från början. Klart man blir impad av specen på S3:an så nog är jag intresserad av att prova och gämföra. Men jag känner absolut inte att jag vill köpa en som det är nu. Väntar som vanligt med spänning på vad som kommer i höst från Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst står du ut med Android så köp ;-)

 

Skämt åsido, jag har ju inte använt den senaste Androidversionen så jag ska kanske vara tyst. Det enda som jag tyckt varit lite bra med den Androidlur jag har (HTC) jämfört med min iPhone är batteritiden. Annars är den ju bara dum. Har svårt att tänka mig att Samsung telefonen kan vara så mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som gör att jag ogärna vill byta till Android är att den saknar ett bra stöd för AirPlay.För som det är nu är det så smidigt att jag kan spela musik än var jag är i lägenheten.Många klagar på App Store att det är så inlåst men jag ser fördelarna med det för det är så bra organiserat. När man söker i Google Play är det en salig röra och vissa program utger sig för att vara något som dom inte är. Att söka efter ett program på Google Play med samma namn som på App Store är också en utmaning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en SGS3 beställd, tror jag får hem den imorgon. blir min första androidlur. sålde min 4s

gillar jag inte den så blir det att sälja den när iphone5 blir aktuell. kan återkomma med en "recension" men finns gott om dem på swedroid-hemsidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv köpt mig en S3:a precis. Riktigt bra lur.

Hade tidigare en iPhone 4. Älskar såklart allt Apple har att göra med, men jag kände att jag behövde prova något nytt.

Det bästa med S3:an är definitivt dess stora skärm. Ska bli intressant att se vad nästa iPhone kommer att bjuda på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en SGS3 beställd, tror jag får hem den imorgon. blir min första androidlur. sålde min 4s

gillar jag inte den så blir det att sälja den när iphone5 blir aktuell. kan återkomma med en "recension" men finns gott om dem på swedroid-hemsidan

 

Vore intressant att höra vad du tycker om den. Och inte bara första intrycket, utann efter två månaders användande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ägt en s3:a från i måndags till idag. Sålde den för att iPhone 4 i mitt fall är en:

Smidigare, stabilare samt mer gedigen telefon. Klart att specsen är bra På s3:an men helheten är bättre hos iphonen alla dagar i veckan.

Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ägt en s3:a från i måndags till idag. Sålde den för att iPhone 4 i mitt fall är en:

Smidigare, stabilare samt mer gedigen telefon. Klart att specsen är bra På s3:an men helheten är bättre hos iphonen alla dagar i veckan.

Over and out.

Varför köpte du den alls? Hade det inte räckt att testa den i en affär? Jag förstår nog inte detta riktigt. Och kommer aldrig att göra det. fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte s3:an i måndags för jag hade bestämt mig för att det var dax att byta till android efter flera år med iOS. Men vi blev aldrig kompisar så det blev att sälja vidare. Iphonen är enligt mig en mer komplett telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några dagar har man inte gett det någon som helst chans att komma över inlärningskurvan. Om du inte åtminstone ger det några månader för tillvänjning och inlärning så är synpunkten meningslös. Du köpte en telefon, men var inte beredd att lära dig den. Vad skall man dra för lärdom av det?

 

Månader? Hur trög är du egentligen? ;)

 

Allvarligt inte tog det mig månader att vänja mig/lära mig iOS första gången.

Jag har hjälpt andra och pillat lite i Android och inte behövs det månader för att inse att Android inte är något för mig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månader? Hur trög är du egentligen? ;)

 

Allvarligt inte tog det mig månader att vänja mig/lära mig iOS första gången.

Jag har hjälpt andra och pillat lite i Android och inte behövs det månader för att inse att Android inte är något för mig.

 

 

 

Bo_H har rätt, det enda Egget01 har gjort är att konstatera att Android inte är iOS, och därför blivit besviken och gett upp. Trög eller inte spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1338714410[/url]' post='1545745']

Efter några dagar har man inte gett det någon som helst chans att komma över inlärningskurvan. Om du inte åtminstone ger det några månader för tillvänjning och inlärning så är synpunkten meningslös. Du köpte en telefon, men var inte beredd att lära dig den. Vad skall man dra för lärdom av det?

 

Det känner man väl med en gång om en telefon kommer att passa en eller inte. Efter fyra dagar med kanske 6-7 timmar om dagen med en telefon skulle jag vilja säga att jag gav den en bra chans. Måste man ge den några månader då ska man ju inte ha en smartphone. Utan en Nokia 3310.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo_H har rätt, det enda Egget01 har gjort är att konstatera att Android inte är iOS, och därför blivit besviken och gett upp. Trög eller inte spelar ingen roll.

 

Jo, men precis som Lappen skrev så tog det honom bara några dagar att vänja sig vid iOS...

 

Kan dock hålla med om att man borde behöva några veckor, och en hel del vilja, för att på allvar testa ett nytt OS. Vi ser ju samma sak med switchare - Dom som inte vill, kommer heller aldrig att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jösses, köper jag en telefon för ens bråkdelen av vad en ny S3 kostar, utgår jag från att jag ska ha den tills den går sönder. Oavsett om jag trivs med den eller inte (dock har jag läst på en massa innan så klart och vet att den ska täcka mina grundläggande behov). Men det är kanske en generationsfråga, jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1338716956[/url]' post='1545758'] Det enda du konstaterat är att Android inte är iOS. Inget annat.

 

Jaja men då lyckades jag ju med nånting iaf. Sen är det ju kul att prova nya telefoner ju ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar numera att sälja min 4S för att lägga pengarna på en S3. Jag har dock ingen aning hur jag kommer överens med Android, men någon gång måste man ju ha testat alla plattformar och sedan möjligen gå tillbaka till den man passade bäst med. Håller ni med? Kan det vara värt att sälja 4S för en S3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner absolut inget behov av att "testa alla plattformar" för att bestämma sig vad som passar. För mina behov (som utvecklas över tiden) så har jag än så länge inte hittat något argument för att byta från iPhone till android.

 

Och sen har de flesta av oss inte "fyra dagar med 6-7 timmar om dagen" att lägga på att lära sig en telefon. Då vore jag arbetslös eller i mitt fall utan uppdrag, och då har jag inte råd med (eller behov av) en ny telefon. Och på semestern eller långhelger gör jag annat än pillar med en telefon dagarna i ända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar numera att sälja min 4S för att lägga pengarna på en S3. Jag har dock ingen aning hur jag kommer överens med Android, men någon gång måste man ju ha testat alla plattformar och sedan möjligen gå tillbaka till den man passade bäst med. Håller ni med? Kan det vara värt att sälja 4S för en S3?

 

Det beror på; Är du vänster- eller högerhänt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1338721878[/url]' post='1545772']

 

Och sen har de flesta av oss inte "fyra dagar med 6-7 timmar om dagen" att lägga på att lära sig en telefon.

 

kanske va typ 4 timmar kvällstid. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men precis som Lappen skrev så tog det honom bara några dagar att vänja sig vid iOS...

 

Kan dock hålla med om att man borde behöva några veckor, och en hel del vilja, för att på allvar testa ett nytt OS. Vi ser ju samma sak med switchare - Dom som inte vill, kommer heller aldrig att lyckas.

 

 

Precis. Problemet är väl bara att man knappast lär sig något över huvud taget genom att betrakta en yta en liten stund. Nä Lappen71, har du lärt dig iOS på djupet efter några dagar så är du bara att gratulera, du lirar i divisionen 170+ i IQ. Å andra sidan skulle du i så fall ha lysande förutsättningar att lära dig 'driod på exakt samma tid eftersom du har förmågor de flesta av oss inte har.

 

 

 

Var kan ni se att jag skrev att det tog bara några dagar för mig att lära mig iOS?

Jag skrev

Allvarligt inte tog det mig månader att vänja mig/lära mig iOS första gången.

 

Är det något jag blir irriterad över är det när någon förvränger och fabricerar ihop påståenden och påstår att man skrivit det.

Så Bo_H.....up yours superirriterad.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har jag haft luren sen i fredags. känslan är all in all att jag inte saknar något särskilt med iphone mer än mina appar som jag redan har betalat för. i övrigt finns de flesta apparna som jag använder som mest eller något som gör liknande. det viktigaste jag saknar är notifieringar vid låst skärm.

 

telefonen storlek blev faktiskt en fördel, var lite rädd i början att den skulle vara för stor. tittade på en iphone och kände direkt "fan vad liten"

batteritiden är mycket bättre och kan säkert bli ännu bättre när jag har blivit inbiten i hur allt funkar, har inte hunnit pilla för mkt med luren än.

 

gick jävligt enkelt att komma igång med luren och interfacet är enkel att lära sig. dock skulle jag vilja säga att iOS är mycket mer användarvänligt och enklare. tror min morsa skulle ha haft svårt att pilla runt i en androidlur.

 

jag börjar gilla android och telefonens egna funktioner mer och mer. dels för att android är öppet (gillade t.ex att jag kan ladda ner torrents) och att samsung har slängt in lite småcoola funktioner. använder dock väldigt få av dem.

 

tycker kameran på 4s är bättre default, men pillar man lite med exponering osv så kan man få det vita att sluta blöda på s3an också. i övrigt är kameran minst lika bra. Här kan man också skapa mappar osv lite hur man vill, men även här tycker jag iOS är aningen mer användarvänligt.

 

SMS appen/meddelandehanteraren har en liten brist i att jag måste spara ner bilagan (i mitt fall bilder som folk skickar till mig) för att kunna se den i full storlek.

 

dem flesta apparna känns behagligare men tror det beror på skärmstorleken.

 

en sak som jag absolut inte gillade är att jag inte får fram telefonen som USB Flash Storage på OSX Lion. på Win7 funkar det galant. Misslyckades att få fram det på min virtuella XP som ligger på macen också. Istället har jag fått testa att överföra filer med något som heter Kies och det går extremt sakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... en sak som jag absolut inte gillade är att jag inte får fram telefonen som USB Flash Storage på OSX Lion. på Win7 funkar det galant. Misslyckades att få fram det på min virtuella XP som ligger på macen också. Istället har jag fått testa att överföra filer med något som heter Kies och det går extremt sakta.

I min Android (SE Xperia mini) måste man välja olika USB-anslutningslägen, jag antar att det är samma för alla Androidlurar? Se bild nedan. USB-funktionerna är överlag sämre i Macmiljö, enligt min erfarenhet. Exempelvis internetdelning fungerar inte med mindre än att man köper en app. Det fungerar i Windows 7. Men det kan ju variera med tillverkare.

 

post-28798-062918800 1338794778_thumb.png

 

BTW: Tack för synpunkterna på S3:an. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...