Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Samsung Galaxy S3 vs iPhone 4S


Silverfox

Rekommendera Poster

När man läser recensionerna om den nya S3:an så är det full pott. Det verkar vara en supertelefon som Samsung har kommit med. Jag kan mycket väl tro att många kommer att välja den i stället för en iPhone, om man inte är en inbiten Applekonsument. Jag själv blir lite avundsjuk på batteritiden till exempel. Jag kommer ha svårt att säga till mina polare som funderar på att köpa en smartphone att de så klart ska välja en iPhone. S3:an är ett klart alternativ om man ska köpa en smartphone för första gången. Eller vad ska jag kunna klanka ner på denna Android? Några " dolda" svagheter tror ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Operativsystemet exempelvis. ;)

Ja, plus de program som är unika för iPhone (iOS). Vilka de nu är nuförtiden, de som förr bara fanns till iPhone brukar numera finnas till Android också.

 

iPhone har nog högre status också, i alla fall hos kidsen.

 

Edit: Finishen på S3 får kritik: "... Gloss plastic looks low-end ... some will feel that the glossy coat looks a bit, well, plasticky ..."

För min personliga del är S3 alldeles för stor. Jag har stora händer, det är inte det, utan jag tycker att det är osmidigt att bära omkring en stor mobil, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

När man läser recensionerna om den nya S3:an så är det full pott. Det verkar vara en supertelefon som Samsung har kommit med. Jag kan mycket väl tro att många kommer att välja den i stället för en iPhone, om man inte är en inbiten Applekonsument. Jag själv blir lite avundsjuk på batteritiden till exempel. Jag kommer ha svårt att säga till mina polare som funderar på att köpa en smartphone att de så klart ska välja en iPhone. S3:an är ett klart alternativ om man ska köpa en smartphone för första gången. Eller vad ska jag kunna klanka ner på denna Android? Några " dolda" svagheter tror ni?

Jag ser det finns två infallsvinklar om smatphones.

- Tekniken är allt, gränssnitt och enkelhet är underordnad

- Gränssnitt och enkelhet är allt, tekniken är underordnad

 

Gissa vad som är vad :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Operativsystemet exempelvis. ;)

 

Jag tänkte mer på de som ska köpa sin första smartphone och läser recensioner om olika lurar. Vi som är övertygade och på gränsen till "missbrukare" av allsköns appleprylar vet vad vi vill ha och vad vi får. Men är man förstagångsköpare så tycker jag att det måste vara svårt att motstå en S3:a som har fått 10 av 10 möjliga i tester. Har iPhone fått det någon gång? De skriver att det är världens bästa telefon. Vem köper inte det? Kan det finns två telefoner som är världens bästa?Hur länge kan man leva på sitt varumärke?

http://www.idg.se/2....-supertelefonen

post-58189-008898700 1338399940_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Integrationen Mac <-> iPhone <-> iPad är 100%:ig och jag har svårt att se att Android skulle kunna tävla där.

 

Annars verkar S3:an grym!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha en. NU! :bultandehjarta::kartjej:

 

Ja, jo, det här är telefonen som får mig att överge iPhone om några månader, det är rätt säkert :pompoms::rockapa:

 

Det var just det här jag menade. Det kan nog bara finnas en telefon som är världens bästa. Om nu inte vår kära Bo_H ironiserar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon redan påpekat den har inte iOS.

All ära i att ändra,anpassa,tweaka som man kan göra med Android men det är INTE användarvänligt.

Menyerna är inte konsekventa i Android utan knappar,symboler flyttar runt beroende på vilken meny man är i.

i iOS hittar man lätt vad man vill göra men naturligtvis finns det utrymme för förbättringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ha en. NU! :bultandehjarta::kartjej:

 

Ja, jo, det här är telefonen som får mig att överge iPhone om några månader, det är rätt säkert :pompoms::rockapa:

 

Jag förstår dig, den är imponerade. Men samtidigt... Om några månader, när ruset lagt sig och iPhone 5 lurar bakom hörnet... Kommer det sunda förnuftet då ikapp, eller är man fortfarande lika sugen? Jag vet inte.

Som sagt, för mig är det no go, har lagt ner för mycket i appar på min iPhone och Android saknar två appar jag måste ha: Filemaker och Omnifocus.

 

Men visst skriker S3 lika mycket "vill ha" som första gången man såg iPhone 4...! :)

 

 

Apple satte ribban och nu har Samsung höjt den. Det är bra med konkurrens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dig, den är imponerade. Men samtidigt... Om några månader, när ruset lagt sig och iPhone 5 lurar bakom hörnet... Kommer det sunda förnuftet då ikapp, eller är man fortfarande lika sugen? Jag vet inte.

Som sagt, för mig är det no go, har lagt ner för mycket i appar på min iPhone och Android saknar två appar jag måste ha: Filemaker och Omnifocus.

 

Men visst skriker S3 lika mycket "vill ha" som första gången man såg iPhone 4...! :)

 

 

Apple satte ribban och nu har Samsung höjt den. Det är bra med konkurrens.

 

Men vad är det som lockar? Specarna?

 

 

Snälla, snälla, snälla, sluta var besatt av specifikationer!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det som lockar? Specarna?

 

Ja. Räcker inte detta för att locka till köp?

post-58189-078638200 1338401418_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad är det som lockar? Specarna?

 

 

Snälla, snälla, snälla, sluta var besatt av specifikationer!

 

Ja du, vad är det som lockar hos en Ferrari?

 

Vad sägs om en stor och behaglig Amoledskärm, och en kamera som är snabbare än blixten? Utbyggbar med Micro-SD-kort skadar inte heller. Sen är designen tilltalande också. Samsung har helt enkelt lyckas.

 

Hade det gått att köra iOS på denna så hade Apple troligen inte sålt så många fler iPhone i år gissar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Räcker inte detta för att locka till köp?

 

Gränssnittet...Nej det gör det absolut inte.

Prestandan....Nej vad spelar det för roll om OS:et inte är optimerat utan det laggar än hur mycket kräm man har under huven.

Batteritiden....Ja det lockar men inte så mycket att jag vill förlorar fördelarna med iOS.

Mediastödet.....Om det syftas på filmformat så nej...tittar aldrig på film på telefonen.

 

Fragmenteringen av Android är bara det ett skäl till att inte vilja byta bort iOS.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du, vad är det som lockar hos en Ferrari?

 

Haha...absolut ingenting för jag skulle inte få plats i stolen :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...absolut ingenting för jag skulle inte få plats i stolen :)

 

Okej då. En Cadillac Escalade då?

cadillac-escalade-1.jpg

 

Sugen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det plus utseendet. Den är inte lika asful som iPhone 4S.

 

Som sagt det är en smaksak men jag tycker iPhone 4 är den absolut snyggaste telefon som hittills tillverkats.

När man tar i den så osar det kvalitet,inte en som en ranglig plastbit som andra kan kännas som.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej då. En Cadillac Escalade då?

cadillac-escalade-1.jpg

 

Sugen? ;)

 

Nej men en BMW X6 kan jag tänka mig men priset och bensinnotan avskräcker.

Har ägt en X5:a så jag vet att det är inga miljöbilar direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det är en smaksak men jag tycker iPhone 4 är den absolut snyggaste telefon som hittills tillverkats.

När man tar i den så osar det kvalitet,inte en som en ranglig plastbit som andra kan kännas som.

 

Tyckte du att iPhone 3G/S också var en ranglig plastbit?

 

Bara för att något är gjort med plast behöver det varken vara rangligt eller av dålig kvalité. Själv stör jag mig inte ett dugg på telefoner som är gjorda av plast, så länge dom är gjorda med känsla och kvalitét.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gränssnittet...Nej det gör det absolut inte.

Prestandan....Nej vad spelar det för roll om OS:et inte är optimerat utan det laggar än hur mycket kräm man har under huven.

Batteritiden....Ja det lockar men inte så mycket att jag vill förlorar fördelarna med iOS.

Mediastödet.....Om det syftas på filmformat så nej...tittar aldrig på film på telefonen.

 

Fragmenteringen av Android är bara det ett skäl till att inte vilja byta bort iOS.

 

 

 

Vad är det som laggar och vad är det för fragmentering du talar om? Vad är det för något med min Androidlur som jag inte är medveten om att jag borde vara missnöjd med? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något jag är supernöjd med på iPhone 4 så är det just glastegelstenen. Urläcker och den hoppas jag att de behåller. Ändra gärna under skalet men låte den se ut så som den gör nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte du att iPhone 3G/S också var en ranglig plastbit?

 

Bara för att något är gjort med plast behöver det varken vara rangligt eller av dålig kvalité. Själv stör jag mig inte ett dugg på telefoner som är gjorda av plast, så länge dom är gjorda med känsla och kvalitét.

 

Skrev jag att alla var rangliga?

 

Nej 3GS tyckte jag var robust men ack så halkig baksida

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som laggar och vad är det för fragmentering du talar om? Vad är det för något med min Androidlur som jag inte är medveten om att jag borde vara missnöjd med? fundersam.gif

 

 

Google needs to take back Android from the OEMs

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men en BMW X6 kan jag tänka mig men priset och bensinnotan avskräcker.

Har ägt en X5:a så jag vet att det är inga miljöbilar direkt :)

 

Japp. Alltså kan man vara sugen utan att stirra sig blind på specar.

 

Vissa prylar inger helt enkelt en vill-ha känsla enbart pga utseende och vad man tror sig veta vad man kan göra med dom (köra fort och bekvämt t ex). Det är en av anledningar till att Apple har lyckats så fruktansvärt bra. Dom har aldrig sålt på specar, dom har sålt på en vill-ha-känsla utan dess like. Fråga alla iPhone-köpare varför dom köpte just en iPhone och jag lovar dig att minst 80% kommer svara "Jag vet inte, den är snygg och verkar bra. Dessutom har alla andra en."

 

Galaxy S3 inger en liknande känsla. Den är snygg, cool och kan göra många fräna saker. Man vill ha en, bara för att.

 

Jag kommer inte köpa en eftersom jag är iOS-trogen, men hade det inte varit för det så.... :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Alltså kan man vara sugen utan att stirra sig blind på specar.

 

Vissa prylar inger helt enkelt en vill-ha känsla enbart pga utseende och vad man tror sig veta vad man kan göra med dom (köra fort och bekvämt t ex). Det är en av anledningar till att Apple har lyckats så fruktansvärt bra. Dom har aldrig sålt på specar, dom har sålt på en vill-ha-känsla utan dess like. Fråga alla iPhone-köpare varför dom köpte just en iPhone och jag lovar dig att minst 80% kommer svara "Jag vet inte, den är snygg och verkar bra. Dessutom har alla andra en."

 

Galaxy S3 inger en liknande känsla. Den är snygg, cool och kan göra många fräna saker. Man vill ha en, bara för att.

 

Jag kommer inte köpa en eftersom jag är iOS-trogen, men hade det inte varit för det så.... :borstatanderna:

 

Tycker alla fall inte det går jämföra för priset på bilarna är i sådan klass att det är en omöjlighet.

Samsungs säljargument är just på specarna.

 

Men jag förstår vad du menar men jag känner inte habegär :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft min i två och ett halvt år, utan något skyddsfodral. Jag har aldrig tappat den, inte fått några repor i den, och den är fortfarande lika snygg som när jag köpte den. Jag upplever den inte som hal. Fyran är långt mer obekväm att hålla i. Utseende är svårt att diskutera, men jag kan fortsätta konstatera att glastegelstenen aldrig någonsin kommer i min ägo.

 

Jag har haft min sen den kom ut men frugan fick ta över den när jag köpte iPhone 4.

Både jag och frugan tycker den är i halkigaste laget så för att inte riskera att tappa den har hon ett skydd på baksidan.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...